حملات «قسد» خواب را از چشمان مردم قامشلی ربوده است

حملات «قسد» خواب را از چشمان مردم قامشلی ربوده است
دوشنبه 6 ارديبهشت 1400 - 16:11

هر گاه که خبری از دستیابی به توافقاتی در شمال سوریه شنیده می شود، قسد (نیروی سوریه دمکراتیک) تلاش می کند این بخش از کشور را با اقدامات بحران آفرین خود به میدان مین تبدیل کند و در این راه از حمایت های آمریکا برخوردار است و کُردهای مسلح (قسد) با حملات خود این بار خواب را از چشمان مردم قامشلی ربوده‌اند.

العالم - سوريه

منطقه "طی" در شهر قامشلی به مدت چند روز شاهد درگیری های شدید و پراکنده بین نیروهای دفاع ملی و نیروهای "آسایش" وابسته به قسد است . قسد تاکنون بیش از 3 طرح آتش بس را که با میانجیگری روسیه برای پایان دادن به درگیری ها پیشنهاد شده بود، در نطفه خفه کرد وهدفش از این کارها به دست گرفتن کنترل امور و تصرف منطقه طی و مناطق مجاور و پایان دادن به حضور نیروهای دفاع ملی در این مناطق است. همه منابع خبری می گوند که نیروهای آسایش وابسته به قسد عامل درگیری ها هستند و با همین هدف نیروها و تجهیزات نظامی خود را در منطقه طی افزایش داده است.

سوال اینجاست که چرا منطقه طی به میدان درگیری ها تبدیل شده است. منطقه طی بخشی از شهر قامشلی است شهری که مردمش و همچنین مردم شهر حسکه در برابر قسد و نیروهای آمریکایی ایستاده اند. قسد به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش مناطقی را در شمال شرق سوریه به تصرف خود درآورد و پرچم خود را در آن مناطق برافراشت و زبان و روش های آموزشی خود را با زور به مردم تحمیل کرد. ولی شهر قامشلی وفاداری خود به نظام حاکم سوریه را حفظ کرد و پرچم ملی کشور را با وجود همه اقدامات نظامی و غیرنظامی کُردهای مسلح (قسد) در مناطق خود برافراشت و نیروهایی را به نام "نیروهای دفاع ملی" شامل افراد منطقه "طی" تشکیل داد.

همگان می‌دانند که نیروهای «دفاع ملی» فقط به دفاع از خود می پرداختند و هیچ تجاوز و تعدی در هیچ یک از مناطق قامشلی مرتکب نشدند ولی قسد همیشه در منطقه طی آتش افروزی می کرد و خانه های مردم و مدارس را تخریب می کرد و مردم را می کشت و آواره می کرد و این در حالیست که دولت سوریه خود را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آماده می کند.

هدف قسد جلوگیری از هر گونه انتخابات ملی است و ترفند ایجاد ناآرامی را برای منصرف کردن مردم از مشارکت در انتخابات درپیش گرفته است و همچنان برای اجرای توطئه های جدایی طلبانۀ خود که آمریکا دیکته کرده است، تلاش می کند. و مسؤولان قسد در همین راستا می گویند که "مناطق شمالی و شرقی سوریه محلی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نخواهد بود".

قسد می کوشد که طرفداران دولت سوریه را در مناطق استقرار خود از بین ببرد ولی به علت وجود نیروهای طرفدار دولت سوریه، موجودیت خود را به خطر انداخته است زیرا مردم مناطق استقرارش حامیان علنی دولت سوریه هستند.

کُردهای مسلح (قسد) از تاریخ درس نگرفته اند و نمی دانند که دوستی آمریکا ناپایدار است زیرا آمریکا همان آمریکایی است که از همپیمانان قبلی خود دست کشید که شاه ایران ، زین العابدین بن علی و متحدانش در ویتنام و حسنی مبارک و علی عبد الله صالح نمونه از آنها هستند. و آمریکا هم اکنون نیز از دست کشیدن از کُردهای مسلح شرمگین نخواهد شد و خجالت نخواهد کشید . قسد طبق دستور آمریکا حرکت می کند و نمی تواند مانع برگزاری انتخابات شود و باید بداند که عشایر قامشلی و حسکه وفادار به دمشق باقی خواهند ماند.

حسام زیدان

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها