ظریف: عراق جلودار مبارزه با داعش در منطقه بود

ظریف: عراق جلودار مبارزه با داعش در منطقه بود
سه شنبه 7 ارديبهشت 1400 - 10:50

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با مقامات و شخصیت‌های سیاسی و دینی عراق، این کشور را جلودار مبارزه با داعش در منطقه خواند و بر حمایت ایران از عراق متحد و مقتدر تأکید کرد.

العالم - عراق

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهای خود با مقامات و شخصیت‌های سیاسی و دینی عراق شامگاه دوشنبه ششم اردیبهشت با رهبران جریانات سیاسی و شخصیت‌های برجسته شیعی عراق از جمله نخست وزیران سابق دیدار و در یک گفت و شنود تفصیلی به تشریح دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مختلف پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست ضمن تسلیت حادثه ناگوار بیمارستان ابن الخطیب بغداد، بر اهمیت وحدت همه گروه‌ها و طوایف عراقی برای پیشبرد اهداف عراق تاکید و جایگاه عراق جدید در منطقه را با اهمیت ذکر کرد.

ظریف در ادامه دیدگاه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حمایت و پشتیبانی از عراق متحد و مقتدر را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اعلام حمایت ایران از عراق در مبارزه با داعش اظهار داشت: عراق جلودار مبارزه با داعش در منطقه بود و با شهادت شهید سلیمانی از بزرگترین شهدای پس از پیروز انقلاب اسلامی، در عراق و در کنار شهید ابومهدی المهندس، یک ارتباط همیشگی بین دو ملت ایران و عراق شکل گرفت.

ظریف همچنین در این نشست آخرین تحولات مربوط به روابط دوجانبه با عراق و مسائل منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران و تحولات گفت‌وگو با کشورهای ١+۴ را نیز برای حاضران تشریح کرد.

در این دیدار حاضرین در نشست به صورت مشروح دیدگاه و نقطه نظرات و خود را در خصوص مسائل عراق، روابط دو کشور و موضوعات منطقه ای مطرح کردند.

وزیر امور خارجه در مدت حضورش در بغداد با وزیر خارجه، رئیس جمهور، رئیس مجلس و نخست‌وزیر این کشور دیدار و در خصوص مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی پرداخت.

مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق در دیدار ظریف گفت: نگاه عراق به ایران تنها در چارچوب همسایگی نبوده، بلکه ایران شریک راهبردی عراق است.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از این سفری به دوحه داشت و با امیر و وزیر خارجه قطر دیدار کرد. ظریف قرار است امروز نیز در سفر به منطقه کردستان عراق با مقامات این منطقه دیدار کند و پس از آن نیز به عمان خواهد رفت.

فارس

پربیننده ترین خبرها