تسلط ارتش یمن بر مهم‌ترین مقرهای نیروهای هادی

تسلط ارتش یمن بر مهم‌ترین مقرهای نیروهای هادی
سه شنبه 7 ارديبهشت 1400 - 11:25

منابع خبری گزارش دادند که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانسته‌اند در ادامه پیشروی‌های خود به سمت شهر مأرب بر «الطلعه الحمراء» بزرگترین و مهم‌ترین مقر نیروهای دولت مستعفی یمن تسلط پیدا کنند.

العالم - یمن

منابع خبری گزارش دادند که نیروهای صنعاء توانسته‌اند در جریان پیشروی خود به سمت شهر مأرب بر یکی از راهبردی‌ترین مناطق در استان سیطره پیدا کنند.

روزنامه «الاخبار»، امروز (سه‌شنبه)، در ارتباط با اهمیت راهبردی الطلعه الحمراء نوشت که سقوط الطلعه به مثابه سقوط «الجبل الاحمر» (کوه سرخ) مشرف بر شهر عمران (شمال صنعاء) است که هفت سال پیش رخ داد چراکه این منطقه پیچیده‌ترین محل استقرار نیروهای هادی است که افراد مسلط بر آن از یک سو، امکان تسلط بر جاده‌های کمک‌رسانی را دارند که مهم‌ترین آن جاده صراوح به مأرب است و از سوی دیگر، دیگر بلندی‌های اطراف دروازه غرب و شمال غربی مأرب را زیر آتش خود می‌گیرند.

از طریق الطلعه الحمراء، نیروهای صنعاء می‌توانند مسافت را به سمت مرکز استان مأرب کوتاه‌تر کنند و با پیشروی به سمت شرق به سوی بلندی «البس» حرکت کنند سپس از آنجا وارد «الدحله السفلی» و «حمه المقهوی» از مناطق نزدیک به «حمه المصاریه» شوند که خود یکی از مناطق مشرف بر محله‌های غربی مأرب است.

از الطلعه الحمراء و بلندی‌های اطراف آن به‌ویژه بلندی‌های شرق، به ارتش و کمیته‌های مردمی یمن این امکان را می‌دهد که پس از سیطره کامل بر «البلق القبلی» به سمت منطقه «الجفینه» پیشروی کنند چراکه با سقوط الطلعه الحمراء زمینه برای پیشروی از چند مسیر به سمت مأرب فراهم می‌شود. این امر باعث می‌شود که دیوارهای دفاعی نیروهای دولت مستعفی یمن شکننده و غیرمستحکم باشند حتی اگر این نیروها از خاک‌ریز‌ها، خندق‌ها و مخفیگاه‌های خودروهای زرهی استفاده کنند؛ به این علت که بلندی‌های بعد از الطلعه‌ الحمراء دیگر همانند بلندی‌های قبل نیست و شکل دیگری دارد.

الاخبار با اشاره به اینکه این موفقیت بزرگ تنها چند روز پس از سقوط جبهه «المشحج» در شمال غرب مأرب به دست آمده، خاطر نشان کرد که این تحول نظامی بزرگ ظرف چند ساعت و با پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به سمت شرق الطلعه الحمراء و با سقوط تعدادی از مواضع مهم در همان جبهه و درست پس از تسلیم شدن تیپ ۱۲۵ نیروهای منصورهادی محقق شده است؛ تیپی که از سحرگاه روز شنبه تحت محاصره ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار گرفت.

فارس

پربیننده ترین خبرها