نفس های آخر مزدوران در مارب

نفس های آخر مزدوران در مارب
سه شنبه 7 ارديبهشت 1400 - 22:10

هشتگ # مارب از دیروز دوشنبه تا این ساعت در یمن ترند بود. یمنی های هوادار ارتش و کمیته های مردمی و گروههای مزدور ائتلاف متجاوز سعودی اماراتی و هواداران عبدربه منصور هادی در این هشتگ شرکت داشتند.

العالم داغهای مجازی

فعالان یمنی دو روز دوشنبه و سه شنبه و با نزدیک شدن نیروهای ارتش و کمیته های مردمی به آزادسازی این شهر استراتژیک مهم سرشار از نفت وآزاد سازی آن از چنگ ائتلاف متجاوز سعودی اماراتی و مزدورانش و تروریست های القاعده و داعش درباره این هشتگ به شکل گسترده ای مطلب نوشتند.

اخبار واصله از یمن حاکی از پیروزی های مهم یمنی ها در اطراف شهر مارب است برخی منابع میدانی تاکید کردند ارتش یمن در اوج ریزش بی سابقه نیروهای متجاوز، بر الطلعه الحمرا واقع در اطراف شهر مارب سیطره یافتند.

با سقوط الطلعه الحمرا؛ مهم ترین و بزرگترین پایگاه شهر مارب ،آخرین آرزوهای ائتلاف سعودی اماراتی در تسلط دوباره بر جبهه های اطراف شهر بر باد رفت زیرا سقوط این منطقه شبیه به سقوط 7 سال گذشته الجبل الاحمر مشرف بر شهر عمران است.

ارتش و کمیته های مردمی یمن،ابتکاری در توییتر پیشنهاد دادند که محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن امروز سه شنبه آن را تدوین کرد که مبتنی بر توقف درگیری مارب و خروج همه بیگانگان، القاعده و داعش از مارب بود.

وی افزود: انصارالله در مارب و هیچ کجای دیگر راهکار نظامی نمی خواهد.

وی در صفحه خود در توییتر نوشت: ما در مارب و هیچ کجای دیگر به دنبال راهکار نظامی نیستیم اما کشورهای متجاوز آمریکایی بریتانیایی سعودی و اماراتی و هم پیمانانش این گزینه را بر مردم محاصره شده یمن تحمیل کردند.

وی افزود: از اینروبه آنان می گوییم نزدیکترین زمان برای توقف درگیری مارب منوط به اخراج بیگانگان و القاعده و داعش از مارب است و فقط ساکنان آن در ان می مانند و این گزینه ساده تری است.

علیرغم شدت یافتن درگیری به ویژه درشرق منطقه راهبردی الطلعه ،اما عملیات در دو روز گذشته تقریبا موازی بود پس از اینکه نیروهای هادی صدها نفر از اعضای سلفی و تروریستی را به جهاد واداشتند.اما این شبه نظامیان سلفی تقویت شده با عناصر القاعده به

هنگام تلاش برای بازگشت به اطراف الطلعه الحمرا مورد بمباران توپخانه ای گسترده شبه نظامیان الاصلاح قرار گرفت که به سرعت وبه دنبال فشار نظامی نیروهای صنعا از هم فروپاشید.

این در حالی است که برخی منابع قبایلی مارب از خیانت اعضای الاصلاح به نیروهای هادی و شبه نظامیانی خبر دادند که در شرق الطلعه الحمرا می جنگند .

این منابع افزودند: بیشتر مبارزان سلفی پیرو حمدی شکری سرکرده طرفدار عربستان هستند و به دو استان لحج و ابین در جنوب منسوب هستند.

با سقوط الطلعه الحمرا مهم ترین و بزرگترین پایگاه شهر مارب تحت تسلط نیروهای صنعا ،ساعت آزادسازی این شهر نزدیکتر شده حتی اگر نیروهای هوادار ائتلاف سعودی اماراتی بار دیگر نیروی خود را جمع کرده و در مرزهای مرکز استان به تقویت خود بپردازند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها