ظریف رهسپار عمان شد

ظریف رهسپار  عمان شد
چهارشنبه 8 ارديبهشت 1400 - 10:22

«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از پایان سفرش به عراق، صبح امروز (چهارشنبه) این کشور را از طریق «اربیل» به مقصد عمان ترک کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

ظریف با بدرقه «نچیروان بارزانی» ریاست اقلیم کردستان عراق و جمعی از مقامات دولت این اقلیم، سفیر ایران در بغداد و سرکنسول ایران در اربیل؛ این کشور همسایه غربی ایران را به مقصد عمان دیگر کشور مهم حاشیه خلیج فارس ترک کرد.

ظریف که صبح دوشنبه از قطر وارد عراق شده بود تا عصر دیروز (سه شنبه) در بغداد با رییس جمهوری، نخست وزیر، رییس مجلس، مشاور امنیت ملی دولت و وزیر خارجه عراق دیدارهای جداگانه داشت.

دیدار و گفت وگو با شخصیت‌های دینی و مذهبی همچون رهبر «مسیحیان کلدانی» جهان و رهبران احزاب شیعه و سنی عراق هم دیگر برنامه‌های ظریف در جریان سفرش به بغداد بود.

ملاقات و گفت وگو با چهره‌های متنفذ سیاسی و احزاب همچون نخست وزیران سابق «نوری مالکی»، «عادل عبدالمهدی» و «حیدر العبادی» دیگر برنامه‌های ظریف در بغداد بود.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین با چهره‌های جهادی عراق همچون «فالح الفیاض» دیدار داشت.

مسائل مهم جهانی، منطقه، روابط ایران و عراق، علایق سیاسی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی و دینی از جمله مسائلی بود که ظریف در دیدار با مقامات دولتی و شخصیت‌های ذی‌نفوذ عراقی در مورد آن گفت وگو کرده است.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این از سفر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به عمان طی امروز (چهارشنبه) خبر داده بود.

بنابر اعلام وزارت امور خارجه، خطیب زاده هدف از این سفر را گفت وگو در حوزه روابط دوجانبه و همکاری‌ها در منطقه عنوان کرده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در تور سفر به کشورهای همسایه عربی پیش از این به عراق و قطر سفر کرده بود.

ظریف در سفر به قطر ا امیر و وزیر خارجه این کشور دیدار و به گفت‌وگو درباره مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخت.

پربیننده ترین خبرها