رزمایش روسیه در دریای سیاه همزمان با ورود ناو آمریکا به منطقه

رزمایش روسیه در دریای سیاه همزمان با ورود ناو آمریکا به منطقه
چهارشنبه 8 ارديبهشت 1400 - 13:12

نیروی دریایی روسیه از برگزاری رزمایشی در دریای سیاه با مهمات واقعی همزمان با ورود یک ناو آمریکا به منطقه خبر داد.

العالم - اروپا

ناوگان دریای سیاه روسیه روز سه‌شنبه در حالی رزمایش خود را در دریای سیاه آغاز کرد که یک ناو ایالات متحده در حال ورود به آب‌های منطقه است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» به نقل از «اینترفکس» ناوگان دریای سیاه روسیه سه شنبه اعلام کرد که «رزمناو مسکووا» رزمایشی با مهمات واقعی را با سایر کشتی‌ها و بالگردهای نظامی برگزار می‌کند.

این اعلامیه ساعاتی پس از آن منتشر شد که نیروی دریایی ایالات متحده در اروپا اعلام کرد که یک ناو ایالات متحده در حال حرکت به دریای سیاه برای همکاری با متحدان و شرکای ناتو در منطقه است.

روسیه می‌گوید، ایالات متحده و ناتو در حال دامن زدن به تنش‌های نظامی در اروپا هستند. بنا بر برخی گزارش‌ها افزایش نیروهای روس نزدیک مرز اوکراین، بخشی از تمرینات در پاسخ به رفتار تهدیدآمیز ناتو است.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه سه شنبه گفت که روسیه نیروهای خود را از مرز اوکراین به دلیل فشار خارجی عقب نکشیده، بلکه بنا به صلاح دید خود این نیروها را جابه‌جا کرده است. شویگو گفت: «اقدامات ایالات متحده و ناتو در اروپا برای افزایش آمادگی رزمی نیروها و تقویت حضور آنها به افزایش خطر نظامی کمک می‌کند.»

چندی قبل نیز رسانه‌ها از تقابل بمب‌افکن‌ها و جنگنده‌های روسیه با جت‌های نظامی ناتو بر فراز دریای سیاه خبر دادند. «وبگاه ناتو» در این زمینه نوشت که چند فروند جنگنده ناتو مستقر در پایگاه هوایی در استونی، لیتوانی و لهستان جنگنده‌ها و بمب افکن‌های روسیه را بر فراز دریای سیاه رهگیری کردند.

ناتو مدعی شده که به محض رویت این هواپیماها بر فراز دریای سیاه در صبح سه شنبه، جنگنده‌های ناتو با پرواز سریع موفق به شناسایی و رهگیری هواپیماهای نظامی روسیه شدند. ناتو نوع هواپیماهی نظامی روسیه را دو فروند بمب‌افکن راهبردی «توپولف-۱۶۰ بلک جک» و جنگنده‌های «سوخو-۲۷» و «سوخو-۳۵» و هواپیماهای هشدار سریع «ای-۵۰» اعلام کرد.

ناتوم افزود که بمب افکن‌های روسیه مطابق با معیارهای هوانوردی در حریم هوایی بین‌المللی بر فراز دریای سیاه در حال پرواز بودند. نوع جنگنده‌های ناتو «اف-۱۶» ذکر شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها