گفت‌وگوی مشاور امنیت ملی عراق با سفیر آمریکا درباره خطر اردوگاه الهول برای منطقه

گفت‌وگوی مشاور امنیت ملی عراق با سفیر آمریکا درباره خطر اردوگاه الهول برای منطقه
چهارشنبه 8 ارديبهشت 1400 - 19:40

مشاور امنیت ملی عراق و سفیر آمریکا در بغداد امروز در دیدار با یکدیگر درباره مسائل منطقه‌ای و بین المللی و در راس آن مساله اردوگاه الهول و خطر آن برای منطقه گفت‌وگو کردند.

العالم - عراق

مشاور امنیتی ملی عراق و سفیر آمریکا در بغداد امروز چهارشنبه با یکدیگر دیدار و درباره پرونده اردوگاه الهول سوریه و خطر آن برای منطقه گفت‌وگو کردند.

دفتر اطلاع رسانی مشاور امنیت ملی عراق در بیانیه‌ای گفت: قاسم الاعرجی امروز در دفتر خود میزبان متیو تولر بود و در ابتدای این دیدار سفیر آمریکا از دولت عراق برای تلاش‌های مستمر خود در نزدیک کردن دیدگاه‌ها، رفع اختلاف‌ها و تلاش برای تثبیت ارکان امنیت و ثبات در منطقه قدردانی کرد.

بر اساس این بیانیه، دو طرف اوضاع سیاسی و امنیتی در سطوح منطقه‌ای و بین المللی را مورد بررسی قرار دادند و بر آنچه توافق های حاصل شده در گفت‌وگو راهبردی میان دو کشور خواندند، تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است: پرونده اردوگاه مرزی الهول و خطر آن برای منطقه با توجه به که اتفاقات بزرگ زیادی در آنجا رخ داده در این نشست مورد بررسی قرار گرفت، چرا که این اردوگاه می‌تواند خطری بزرگ برای منطقه باشد.

در این دیدار سفیر آمریکا بر لزوم توسعه روابط میان عراق و آمریکا به روابط فرهنگی و بهداشتی افزون بر روابط سیاسی تاکید کرده است.

اردوگاه الهول، در ۱۵ کیلومتری مرزهای مشترک سوریه و عراق واقع شده و بزرگترین اردوگاه عناصر داعش در عراق و سوریه محسوب می‌شود که تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) وابسته به آمریکا، قرار دارد.

در درگیری‌های نیروهای کرد وابسته به آمریکا برای بازپس‌گیری آخرین منطقه تحت کنترل داعش، هزاران نفر از اعضای داعش از صحنه این درگیری فرار کردند عناصر دستگیر شده داعش به مراکز بازداشت انتقال یافتند اما خانواده‌های آنها به الهول منتقل شدند.

گزارش‌های موجود بیانگر وفاداری شدید بخشی از ساکنان این اردوگاه به ایدئولوژی داعش است و همین امر بازگرداندن این بستگان داعش را به کشورهای اصلیشان دشوار می‌سازد. زیرا افکار افراطی آنها، تهدید بالقوه‌ای برای کشورهای آنها به شمار می‌رود. به همین دلیل است که بسیاری از ناظران، پتانسیل موجود در این اردوگاه را برای احیای مجدد داعش مناسب توصیف می‌کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها