سفر هایکو ماس به کابل و دیدار با عبدالله عبدالله و اشرف غنی

سفر هایکو ماس به کابل و دیدار با عبدالله عبدالله و اشرف غنی
پنج‌شنبه 9 ارديبهشت 1400 - 17:29

وزیر خارجه آلمان در سفر امروز خود به کابل با رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان دیدار و بر ادامه حمایت‌های کشورش از افغانستان تاکید کرد.

العالم - اروپا

وزیر خارجه آلمان که امروز در سفری غیرمنتظره به کابل وارد شده، با «عبدالله عبدالله» رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس اعلام دفتر شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، «هایکو ماس»، وزیر امور خارجه آلمان در دیدار با عبدالله عبدالله پیام صدراعظم این کشور مبنی بر اینکه آلمان در کنار مردم افغانستان خواهد ماند و به پشتیبانی خود در زمینه‌های مختلف از جمله همکاری‌های امنیتی ادامه خواهد داد را ابلاغ کرد.

عبدالله نیز در این دیدار گفت: ما آلمان را به عنوان یک شریک استراتژیک و قابل اعتماد افغانستان در نظر می‌گیریم و از سهم وی در روند صلح قدردانی می‌کنیم.

وی همچنین افزود که افغانستان بر اهمیت موضع واحد در حمایت از صلح و همچنین حفظ دستاوردهای خود تاکید می‌کند.

هایکو ماس همچنین در دیدار با رییس جمهور افغانستان تاکید کرد آلمان پس از خروج نیروهای این کشور از افغانستان، به همکاری‌های خود ادامه می‌دهد.

وی در دیدار با رییس جمهور افغانستان گفت که آلمان به عنوان یک شریک متعهد برای مردم افغانستان باقی می‌ماند.

ماس افزود که هرچند مأموریت نظامی این کشور در افغانستان در حال پایان یافتن است، این کشور اما به مشارکت و همکاری‌خود در بخش‌های مختلف ادامه می‌دهد.

از سوی دیگر وزیر خارجه آلمان طالبان را مخاطب قرار داد و گفت که افغانستان شدیداً به کمک‌های بین‌المللی نیاز دارد.

وی هشدار داد که اگر طالبان دستاوردهای دو دهه‌ اخیر از جمله مسایل حقوق بشری را نادیده بگیرند، این کمک‌ها قطعاً پایان می‌یابد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها