حملات وحشیانه سعودی به یمن و وحشت آمریکا و "اسرائیل" از سقوط مأرب

حملات وحشیانه سعودی به یمن و وحشت آمریکا و
پنج‌شنبه 9 ارديبهشت 1400 - 22:31

هم‌زمان با پیش‌روی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در اطراف شهر مأرب و رسیدن نماینده ویژه آمریکا به ریاض و عمان با هدف پایان دادن به جنگ پیش از سقوط مأرب، جنگنده های ائتلاف سعودی از امروز صبح پنجشنبه ده ها حمله دیوانه وار علیه بخش صرواح و مدغل در استان مأرب و بخش الحزم در استان الجوف انجام دادند.

العالم -کشکول

مأرب موقعیت استراتژیک مهمی دارد و علاوه بر اینکه مرکز نفت و گاز و منبع درآمد بزرگی برای یمن است، منبع آبی مهمی برای این کشور نیز به شمار می رود. اگر عدن را در جنوب یمن در نظر بگیریم، مأرب در شمال این کشور قرار دارد. برای همین است که واشنگتن، لندن، پاریس و تل آویو پیشرفته ترین تجهیزات نظامی خود را در جنگ مأرب به کار می گیرند و ارتش های تروریستی را با پشتیبانی اموال کشورهای عربی روانه این نبرد می کنند.

امروز عربستان با بیش از 20 حمله هوایی، مأرب و الجوف را هدف قرار داد. شبه نظامی های عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن و مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی نیز مواضع خود را در جبهه های نبرد تقویت کرده و در مأرب بسیج عمومی اعلام کرده اند.

ولیعهد عربستان که با مصاحبه سه شنبه اش از موضع خود کوتاه آمده و انصارالله را به رسمیت شناخت و آنها را به مذاکره دعوت کرد، هنگامی که از حکومت غیر قانونی هادی که خود در ریاض سکونت دارد حمایت کرد، از نیت صادقانه در مذاکره فاصله گرفت. با فرض این که بن سلمان واقعا قصد مذاکره داشته باشد، او باید در عمل نیت خود را ثابت کند و در وهله اول محاصره علیه مردم یمن را لغو کند. این محاصره باید از کل یمن برداشته شود، از جمله مناطق جنوبی تحت کنترل نیروهای متجاوز که مردم آن از ظلم و تجاوز و محاصره به ستوه آمده اند.

اکنون آمریکا به عنوان اولین دست اندرکار این جنگ و حامی تسلیحاتی متجاوزان، طبق معمول تلاش می کند با پوشش دیپلماسی وارد و خواستار پایان دادن به این جنگ ظالمانه شود و این کار را نه بخاطر یمنی های مظلوم بلکه برای نجات خود و عربستان پیش از سقوط مأرب انجام دهد. این کار اعتراف صریحی است به اینکه مزدوران تروریست عربستان در مأرب در مقابل ضربات نیروهای صنعا مقاومت نخواهند کرد. بنابراین عربستان زمان کمی برای یافتن راه نجات خود دارد و شاید این راه، مداخله آمریکا برای حفظ آبروی عربستان باشد.

مزدوران ائتلاف متجاوز همانطور که از نبردهای دیگر گریخته اند، از مقابل مردان یمنی مومن به حق خود نیز خواهند گریخت. همه می دانیم که جنگنده ها و حملات دیوانه وارشان حتی یک روز هم مانع باز پس گیری شهرها نمی شود. لذا متجاوزان تنها دو راه دارند: پایان دادن به محاصره و جنگ علیه یمنی ها و روی آوردن به مذاکره یمنی- یمنی بدون سرسختی و تکبر، و پذیرفتن واقعیت، یا پذیرش شکست سنگینی که آبروی آنها را خواهد برد.

پربیننده ترین خبرها