اعتراف صهیونیست­‌ها: پیروزی حماس علت تعلیق انتخابات فلسطین است

اعتراف صهیونیست­‌ها: پیروزی حماس علت تعلیق انتخابات فلسطین است
جمعه 10 ارديبهشت 1400 - 17:12

باوجود آنکه ابومازن علت تعلیق انتخابات پارلمان فلسطین را ممانعت رژیم صهیونیستی از برگزاری این انتخابات در قدس اعلام کرده است اما رسانه های صهیونیستی پیش بینی پیروزی حماس در این انتخابات را دلیل اصلی آن اعلام کرده اند.

العالم - فلسطین اشغالی

اعلام تعلیق انتخابات پارلمان فلسطین که قرار بود 3 هفته دیگر برگزار شود موجی از اعتراض را بین گروه­ های فلسطینی به وجود آورد. اما ابومازن، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد به دلیل آنکه رژیم صهیونیستی اعلام کرده است اجازه برگزاری انتخابات در شهر قدس را نخواهد داد این انتخابات تا زمان نامعینی تعلیق می شود.

براساس خبری که روزنامه صهیونیستی «یسرائیل هیوم » روز پنج­ شنبه منتشر کرد دلیل اصلی این تعلیق، عدم برگزاری انتخابات در قدس نیست بلکه انشقاق موجود در جنبش فتح و هراس از پیروزی جنبش حماس در این انتخابات همچون انتخابات سال 2006 مجلس قانونگذاری فلسطین است.

این روزنامه نوشت این هراس فقط شامل تشکیلات خودگردان و جنبش فتح نمی­ شود که از انشقاق درونی رنج می ­برد بلکه مصر، رژیم ­صهیونیستی و اردن نیز از پیروزی حماس در انتخابات پارلمانی فلسطین هراس دارند و در این راستا طی ماه­های گذشته هیئت­ های امنیتی خود را به کرانه باختری فرستاده ­اند تا مانع برگزاری انتخابات پارلمانی فلسطین شوند. به ویژه آنکه طی 15 سال گذشته جنبش حماس در کرانه باختری به شدت سرکوب شده است و حالا با رسیدن به قدرت سیاسی، تشکیلات خودگردان از دست جنبش فتح خارج شده در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی در گزارشه­ای امنیتی مدعی شده ­اند با تعلیق انتخابات پارلمانی فلسطین، جنبش حماس دست به اقدامات امنیتی علیه رژیم صهیونیستی خواهد زد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها