ایدی کوهین پس از خوشحالی از مصیبت عراقی ها چگونه حادثه مرون را توصیف می کند ؟

ایدی کوهین پس از خوشحالی از مصیبت عراقی ها چگونه حادثه مرون را توصیف می کند ؟
جمعه 10 ارديبهشت 1400 - 21:32

چند روز پیش عراقی ها به خاطر حادثه آتش سوزی بیمارستان ابن الخطیب در بغداد و قربانی شدن دهها بیمار کرونایی و همراهانشان و تیم درمانی به شدت اندوهگین شدند.

العالم - كشكول

این سانحه، موج همبستگی کشورهای منطقه و مردم را در پی داشت اما مساله قابل توجه این بود که ایدی کوهین خبرنگار اسرائیلی از این فاجعه عراق ابراز خشنودی کرد و میزان کینه توزی و تنفر رژیم صهیونیستی نسبت به مردم عراق را نشان داد و گفت این حادثه مجازاتی الهی برای آنان بوده است.

اما بامداد امروز و برای اولین بار در تاریخ رژیم صهیونیستی حادثه ای بی سابقه رخ داد. زمانی که دهها هزار یهودی در قبر خاخام شیمون بار یوخای برای جشن سالیانه "لاگ بعومر" که شامل نماز شبانه و رقص و آواز بود تجمع کرده بودند به خاطر ازدحام جمعیت، دستکم 44 نفر کشته و 150 نفر زخمی شدند.

این مکان واقع در کوه مرون از مقدس ترین مکان های یهودیان است و سالانه شاهد این جشن است.

به دنبال این حادثه ، بخش تحقیقات وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی( کاحاش) درباره حادثه کوه الجرمق تحقیقاتی با همکاری پلیس آغاز کرد.

شرکت کنندگان در جشن "عیدالشعله " در کوه الجرمق نزدیکی صفد، پلیس اسرائیل را متهم کرده و مسئول ازدحام جمعیت در پله ها دانستند که به کشته شدن 44 نفر و زخمی شدن دستکم 150 نفرانجامید.

کوهین در سرزنش عراقی ها استدلال کرده بود که مسئولان عراقی عامل مهاجرت یهودیان از کشورشان به فلسطین اشغالی بودند، همان موقع کاربران شبکه های اجتماعی پاسخ دادند که یهودیان خودشان و با اجبار موساد از عراق مهاجرت کردند.

اکنون به اراضی اشغالی فلسطین مثلا درباره روستای عین الزیتون در نزدیکی روستای میرون در کوه الجرمق که بامداد امروز شاهد این حادثه بود، می پردازیم، زیرا نیروهای اشغالگر 1 مه 1948 جنایت عین الزیتون واقع در شمال الصفد که تحت قیمومیت بریتانیا بود را مرتکب شدند و نیروهای بلماح حدود 30 تا 70 اسیر فلسطینی را کشتند.

پس از سقوط این روستا راه برای نیروهای صهیونیستی و اشغال شهر صفد فراهم شد.

اگر کوهین از عدالت الهی سخن می گوید این سانحه مصداق بزرگتری برای عدالت است زیرا این حادثه در همان مکان و زمان وقوع جنایت اسرائیل در حق فلسطینی ها یعنی ساکنان اصلی این کشور رخ داده است.

این اولین بار نیست که اسرائیلی ها از حوادث جهان عرب و اسلام مانند انفجار بندر بیروت در سال گذشته شادی می کنند که موشه وایگلین رئیس حزب زیهوت گفته بود از انفجار بیروت احساس خوشحالی می کند و آن را شادی دانست که خداوند به مناسبت عید عشق یهودی به اسرائیلی ها هدیه داده است .

از آنجایی که ایدی کوهین کارشناس مجازات های الهی است .. این حادثه بی سابقه در رژیم اشغالگر را چه می نامد؟

پربیننده ترین خبرها