شهر کوچک مرون؛ قتلگاه صهیونیست‌های افراطی

شهر کوچک مرون؛ قتلگاه صهیونیست‌های افراطی
جمعه 10 ارديبهشت 1400 - 12:53

ازدحام جمعیت و فروریختن جایگاه مراسم مذهبی صهیونیست‌های افراطی در شمال سرزمین‌های اشغالی، با دستکم ۵۰ کشته و ۱۵۰ زخمی به قتلگاه شرکت کنندگان تبدیل شد.

العالم - فلسطین اشغالی

ازدحام جمعیت و فروریختن جایگاه برگزاری مراسم مذهبی پنجشنبه شب صهیونیست‌های افراطی در شمال سرزمین‌های اشغالی، بزرگترین تجمع از آغاز شیوع ویروس کرونا، به قتلگاه شرکت کنندگان تبدیل شد و دستکم ۵۰ کشته برجای گذاشت. بیش از یکصد و پنجاه نفر نیز زخمی شده اند که حال شماری از آن‌ها وخیم اعلام شده است. گفته شده یازده نفر درحال دست و پنجه نرم کردن با مرگ هستند و حدود شصت نفر هم شرایط وخیمی دارند.
رژیم صهیونیستی این حادثه را فاجعه با توصیف کرده است. برخی منابع تعداد کشته‌ها را بیشتر از این اعلام کردند چرا که با وخامت حال برخی مجروحان، احتمال افزایش کشته‌ها می‌رود و این درحالی است که هنوز شمار دقیق کشته‌ها و زخمی‌ها براثر این حادثه به صورت رسمی و قطعی اعلام نشده است.
حادثه زمانی روی داد که هزاران نفر از صهیونیست‌های افراطی که برای انجام مراسم "لگ بعومر" در کوه "مِرون" تجمع کرده بودند با ریزش ناگهانی پل مواجه شدند. منابع محلی ابتدا از ریزش یک سکوی تماشاگران خبر دادند، اما مقام‌های صهیونیستی دلیل این حادثه را «ازدحام بیش از حد جمعیت» عنوان کردند.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، این حادثه را " تراژدی و فاجعه" خواند و ارتش این رژیم نیز با اعلام آماده باش، نیرو‌های خود را برای کنترل اوضاع و تخلیه اجساد و مجروحان حادثه به منطقه اعزام کرده است.

منابع بیمارستانی می‌گویند ده‌ها تن بر اثر ازدحام در یک مراسم مذهبی یهودیان ارتدوکس در شمال اسرائیل کشته شدند.

222

کشته شدن ده‌ها تن در اثر فشار جمعیت در یک مراسم مذهبی یهودیان در اسرائیل

یهودیان1

فرو ریختن محل برگزاری مراسم لگ بعومر در کوه میرون در اسرائیل

یهودیان2یهودیان 3

پربیننده ترین خبرها