استمداد یمن از سازمان ملل علیه ائتلاف متجاوز سعودی برای آزادی کشتی های حامل سوخت

استمداد یمن از سازمان ملل علیه ائتلاف متجاوز سعودی برای آزادی کشتی های حامل سوخت
شنبه 11 ارديبهشت 1400 - 13:22

شرکت نفت یمن، از سازمان ملل و جامعه بین الملل خواست تا برای آزادی کشتی های نفتی توقیف شده از سوی ائتلاف متجاوز سعودی وارد عمل شود.

العالم یمن

"عصام المتوکل" سخنگوی رسمی شرکت نفت یمن در تجمع اعتراضی روز جمعه کارکنان این شرکت مقابل دفتر سازمان ملل، از ائتلاف متجاوز و سازمان ملل خواست که به مسئولیت کامل خود در قبال درد و رنج و فاجعه انسانی ملت یمن عمل کنند.

المتوکل با بیان اینکه کشتی های حامل سوخت یمنی در محاصره هستند و به آن ها اجازه ورود به بندر الحدیده داده نشده، گفت کشتی حامل گازوئیل وابسته به اداره برق سرقت شده و کشتی وابسته به یکی از کارخانه های بخش خصوصی آزاد شده است. این درحالیست که کشتی های حامل سوخت های مصرفی با وجود گرفتن مجوز سازمان ملل، همچنان درتوقیف هستند.

المتوکل گفت: هیچ قانون بین المللی یا انسان دوستانه یا عرفی توقیف کشتی ها را مجاز نمی داند.

وی با اشاره به بهره برداری سیاسی از موضوع توقیف کشتی ها گفت که تلاش بر این است این مسائل با هم درآمیخته شوند و از درد و رنج مردم یمن بهره برداری شود.

کارکنان شرکت نفت یمن اقدامات متجاوزانه ائتلاف امریکایی – سعودی در توقیف کشتی های حامل سوخت و ادامه دزدی دریایی آن ها را محکوم کردند.

شرکت نفت یمن از همه آزادگان جهان خواست که درکنار مردم یمن بایستند و برای آزادسازی این سوخت ها و اجازه ورود کشتی های توقیف شده به بندر الحدیده برای جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی به عربستان سعودی فشار وارد کنند.

پربیننده ترین خبرها