در گفتگو با العالم مطرح شد؛

حماس: انتخابات نخست باید در قدس برگزار شود/ تعویق انتخابات یعنی کودتا علیه توافقات

حماس: انتخابات نخست باید در قدس برگزار شود/ تعویق انتخابات یعنی کودتا علیه توافقات
يکشنبه 12 ارديبهشت 1400 - 08:58

اسماعیل رضوان یکی از رهبران جنبش حماس درباره مخالفت این جنبش با توجیهات محمود عباس رئیس تشکلات خودگردان برای به تعویق انداختن انتخابات توضیحاتی داد.

العالم - فلسطین

رضوان در گفتگو با شبکه خبری العالم در ویژه برنامه " البوصله " یادآور شد: ما این توجیهاتی را که به هیچ وجه قانع کننده نیست نمی پذیریم زیرا برگزار نکردن انتخابات فلسطین و مجبور کردن اشغالگران به برگزاری آن در قدس در راستای توسعه طرح صهیونیستی آمریکایی در منطقه و عقب نشینی موضع فلسطینی هاست به ویژه که تشکیلات خودگردان برگزاری انتخابات را به موافقت صهیونیست ها منوط دانسته است.

وی افزود: انتخابات نخست باید در قدس برگزار شود و به دنبال راهکارهایی برای انجام آن در قدس باشیم و پیشنهاد دادیم برگزاری انتخابات در قدس یکی از صحنه های مقابله با اشغالگرن صهیونیستی باشد تا تاکیدی بر حق ثابت ما و حق مردم ما در برگزاری این انتخابات در قدس پایتخت ابدی ملت فلسطین باشد تا طرح به اصطلاح معامله قرن را خنثی کرده و بینی دشمن را با برگزاری این انتخابات در قدس به خاک بمالیم .

رضوان تاکید کرد: منوط دانستن برگزاری انتخابات به موافقت اشغالگران در قدس یعنی تعطیلی انتخابات و کودتا علیه اراده ملت مشتاق فلسطین و کودتا علیه توافقات فلسطین و ایجاد خلا در سیاست فلسطین به شمار می رود.

وی افزود: ما بار دیگر به درگیری ها وارد نمی شویم و حماس منتظر موافقت صهیونیست ها نیست، اشغالگران فقط زبان زور و مقابله را متوجه می شوند و اشغالگران صهیونیستی باید مسئولیت کامل لغو انتخابات را بپذیرد و از عباس و تشکیلات می خواهیم بر اساس اولویت های داخلی فلسطین حرکت کنند.

وی افزود :حماس همچنان مشتاق به مذاکره ملی و دعوت از رهبران گروههای فلسطینی است و زمانی که برادران فتح بر سلسله مراتب انتخابات اصرار کردند حماس نیز پذیرفت و نرمش زیادی نشان داد اما دیگر وارد درگیری نخواهد شد.

گفتنی است محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به بهانه نارضایتی مقامات صهیونیستی از برگزاری انتخابات در قدس از به تعویق افتادن انتخابات قانون گذاری خبر داد که با مخالفت گسترده به ویژه جنبش حماس روبرو شد که نسبت به درگیری های جدید داخلی در فلسطین هشدار داده بود.

پربیننده ترین خبرها