سردار سلیمانی خبر داد:

وزارت بهداشت خواستار اجرای سریع طرح شهید سلیمانی است

وزارت بهداشت خواستار اجرای سریع طرح شهید سلیمانی است
يکشنبه 12 ارديبهشت 1400 - 14:58

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به افزایش نرخ ابتلا به کرونا در کشور گفت: وزارت بهداشت هدف‌گذاری کرده است که طرح شهید سلیمانی با سرعت بیشتری اجرایی شود.

العالم - ایران

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز (یکشنبه) در جلسه مشترک با سعید نمکی وزیر بهداشت اظهار داشت: بسیج از روز اول شیوع کرونا احساس تکلیف کرد که به کمک شبکه بهداشت بشتابد و با انجام طرح غربالگری با عنوان «طرح شهید سلیمانی» در صحنه مقابله با ویروس کرونا حضور یافت.

وی ادامه داد: البته بسیج در این رابطه فقط کمک‌کننده است و نقش اصلی بر عهده جامعه پزشکی است.بیش از هفت میلیون نفر از مردم به‌عنوان «سفیر سلامت» در مرحله اول طرح شهید سلیمانی همکاری داشتند.

سردار سلیمانی افزود: با توجه به افزایش نرخ ابتلا به کرونا در کشور، مشارکت گسترده بسیج ضروری است، لذا وزارت بهداشت هدف‌گذاری کرده است که طرح شهید سلیمانی با سرعت بیشتری اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه کشور در آستانه دسترسی به مقادیر زیادی واکسن است گفت: باید تلاش کنیم که میزان ابتلا به کرونا کاهش یابد، تا وقتی واکسیناسیون عمومی انجام می‌شود، جامعه در آرامش باشد؛ تمامی ظرفیت‌های بسیج برای کمک به واکسیناسیون عمومی در اختیار شبکه بهداشت کشور است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین گفت: انتخابات ریاست جمهوری پیش رو است، باید برای نقش‌آفرینی در طبیعی کردن شرایط جامعه، سریع‌تر عمل کنیم؛ لذا این جلسه برای توسعه همکاری‌ها در مدت زمان مشخصی به‌منظور استفاده از ظرفیت‌های بسیج تشکیل شد.

این مقام ارشد نظامی عنوان کرد: بسیج ظرفیت‌های زیادی در اقشار و پایگاه‌های خود دارد و این ظرفیت‌ها فعال هستند؛ اما برای جهت دادن این ظرفیت‌ها برای کاهش شیوع کرونا، باید بیش از گذشته فعالیت کنیم.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: در مقایسه با دیگر کشورها وضعیت ما در مقابله با کرونا مطلوب بوده، اما با این حال امیدواریم امسال سال غلبه بر کرونا باشد که انجام این مهم در سایه مجاهدت و همکاری‌های همه‌جانبه محقق خواهد شد؛ همه در یک جبهه برای مقابله با ویروس کرونا قرار داریم.

مهر

پربیننده ترین خبرها