بایدن مدعی شد: القاعده ضعیف شده است

بایدن مدعی شد: القاعده ضعیف شده است
يکشنبه 12 ارديبهشت 1400 - 21:49

رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای به مناسبت دهمین سالگرد قتل رهبر گروه تروریستی القاعده گفت که این گروه تروریستی تا میزان زیادی ضعیف شده است.

العالم - آمریکا

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا گفت در حالی که پایانی برای طولانی‌ترین جنگ آمریکا مشخص کرده و در حال بیرون کشاندن آخرین سربازانمان از افغانستان هستیم، گروه القاعده در آنجا تا میزان زیادی ضعیف شده است.

وی که طی بیانیه‌ای به مناسبت دهمین سالگرد کشته شدن «اسامه بن لادن» رهبر گروه تروریستی القاعده این سخنان را مطرح می‌کرد، افزود: «آمریکا همچنان درباره تهدیدات از گروه‌های تروریستی که در تمام بخش‌های جهان منتشر شده‌اند، هوشیار باقی خواهد ماند».

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: «همچنان به رصد و مقابله با هرگونه تهدیدی که از افغانستان علیه ما ناشی می‌شود ادامه خواهیم داد و به تلاش برای مقابله با تهدیدات تروریستی برای کشور و منافعمان با همکاری با همپیمانان و شرکا خود در سرتاسر جهان ادامه می‌دهیم».

در تاریخ 2 می سال 2011، نیروهای ویژه‌ ایالات متحده در عملیاتی با اسم رمز «نیزه‌ نپتون» به زندگی «اسامه بن لادن» پایان دادند.

اسامه بن‌لادن در نزدیکی آکادمی نظامی شهر «ابوت‌آباد» مخفی شده بود که به سادگی جلوی چشم مقامات پاکستان قرار داشت.

پاکستان همواره منکر داشتن هرگونه اطلاعاتی در رابطه با محل اقامت بن لادن بوده و ادعا می‌کرد بنیانگذار گروه تروریستی القاعده و همراهان نزدیک وی در منطقه‌‌ای کوهستانی در مرز افغانستان و پاکستان پناه گرفته‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها