تجمع شهرک نشينان برای یورش به مسجدالاقصی

تجمع شهرک نشينان برای یورش به مسجدالاقصی
سه شنبه 14 ارديبهشت 1400 - 10:17

سازمان های هیکل ادعایی از برنامه خود برای ورود به مسجدالاقصی در شهر قدس اشغالی در 28 ماه رمضان جاری خبر دادند که بیانگر توافق آنان با مقامات اشغالگر است.این در حالی است که شهرک نشینان از روز سه شنبه تا اطلاع ثانوی از ورود به مسجدالاقصی بازداشته شده اند.

العالم - فلسطين

رادیو ارتش اسرائیل (گالی تساهل ) عصر دوشنبه گفت: از روز سه شنبه تا اطلاع ثانوی ورود یهودیان به مسجدالاقصی ممنوع است.

برخی رسانه های فلسطین نیز به نقل از یک منبع آگاه اداره اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد: به ما اطلاع دادند باب المغاربه از روز سه شنبه بر روی افراد تند رو بسته است .

برخی گروههای شهرک نشینی اما از عزم خود برای ورود گسترده به مسجدالاقصی در 28 رمضان یعنی 10 می به مناسبت روز قدس خبر دادند که بر اساس تقویم عبری همزمان با اشغال شهر اشغالی در سال 1967 است.

اعلام سازمان های هیکل بیانگر توافق با مقامات اشغالگر برای باز بودن در 28 رمضان و اجازه ورود در ساعت 7 صبح تا 11 پیش از ظهر است.

سازمان های هیکل از هواداران خود خواست برای ورود گروهی و گسترده به مسجدالاقصی مبارک در دهم می مشارکت گسترده ای داشته باشند.

انجمن علمای مسلمان نوار غزه نیز چندی پیش با صدور بیانیه ای بر لزوم اعتکاف در روزها و شب ههای دهه اخر ماه رمضان برای همه کسانی که امکان حضور در مسجدالاقصی را دارند تاکید کرد و آن را فرصتی برای جلوگیری از ورود صهیونیست ها به مسجد و تحقق اهداف آنان دانست.

از سوی دیگر جنبش حماس نیز هشدار داد جنایت های اسرائیل در حق فلسطینیان و مسجدالاقصی ضامن انفجاری در منطقه است .

سامی ابو زهری سخنگوی جنبش حماس گفت : مسجدالاقصی ،اعدام های میدانی ،اخراج گروهی ساکنان شیخ جراح و دیگر جنایت های اشغالگران بهانه ای برای انفجار منطقه است .

دهها خانواده فلسطینی که از سال 1956 در منطقه شیخ جراح قدس اشغالی زندگی می کنند با خطر اخراج از منازلشان به نفع شهرک نشینان صهیونیستی مواجه هستند.

وزارت خارجه فلسطین نیز گفت :دادگاههای اسرائیل از ابتدای سال 2020 و مارس گذشته با اخراج165 نفر از 33 خانواده فلسطینی از این منطقه موافقت کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها