تظاهرات در قدس و صحن های مسجدالاقصی

تظاهرات در قدس و صحن های مسجدالاقصی
جمعه 3 ارديبهشت 1400 - 17:32

فلسطینی ها امروز جمعه برای ادای نماز جمعه در قالب تظاهرات و راه پیمایی ها در قدس شریف تجمع کردند.

العالم - فلسطين اشغالی

برخی گروهها، فرماندهان و شخصیت های فلسطینی امروز جمعه را روز خشم و تبدیل قیام قهرمانانه مردمی مردم در قدس اشغالی را به انتفاضه مردمی گسترده تبدیل کنند.

جنبش جهاد اسلامی روز جمعه با صدور بیانیه ای از مردم خواست برای مقابله با رژیم صهیونیستی برای نماز در مسجدالاقصی مبارک و دفاع از آن و مقابله با ورود شهرک نشینان به صحن های شریف آن آماده شدند.

بیانیه جهاد حاکی است: ماه مبارک رمضان فرصتی برای تجدید عهد بر پایداری بر راه حق و تقویت اراده برای مقابله با همه توطئه هایی است که مساله ما را هدف قرار داده است.

جبهه مردمی آزادی بخش فلسطین نیز خواهان مقابله با عملیات یهودی سازی و تحریف بی وقفه تاریخ و بی احترامی به مقدسات و تبدیل مخالفت اسرائیل با هر حق ملی دموکراسی در این شهر به درگیری گسترده شد.

این جبهه افزود:حماسه قهرمانانه مردم در خیابانها،کوچه ها و صحن های مسجد الاقصی در شهر قدس علیه نیروهای اشغالگر و شهرک نشینان ، چهره درخشان و نروانی مقاومت مردم ماست که هیچ گاه در پایتخت ابدی فلسطین متوقف نشده است.

این جبهه هم چنین بر ضرورت پایان سهل انگاری نهادهای رسمی فلسطین در برابر شهر قدس و اهمیت تعیین استراتژی جدیدی برای تقویت پایداری مردم ما و مقابله با تلاشها برای تغییر نمادهای این شهر و تحمیل واقعیت جدید و مقابله با سیاست تخرین منازل در چارچوب طرح های یهودی سازی این شهر مانند الشیخ جراح شد.

این جبهه از نهادهای رسمی خواست طرح نجات سریعی تعیین کرده و برای تقویت مقاومت مردم هرچه سریعتر بودجه ای تعیین کند.

جهاد افزود: ادامه همدستی برخی نظام های عربی و مداخله در مسائل فلسطین به نفع اشغالگران است و دست داشتن در عملیات نفوذ به املاک و زمین ها و ادامه سیاست سکوت کشورهای عربی ،اشغالگران را به تسریع اقدامات یهودی سازی قدس و مسجد الاقصی تشویق می کند.

احمد بحر رئیس شورای قانونگذاری نیز خواهان برگزاری انتفاضه اهالی بیت المقدس علیه اشغالگران و شهرک نشینان شد و وحشی گری رژیم آنان را محکوم کرد.

وی از محافل بین المللی و سازمانهای جهانی حقوقی خواست تا به کمک مردم قدس اشغالی آمده و سریعا تجاوزات شهرک نشینان به مردم بی گناه را جنایت دانسته و تروریسم دولتی صهیونیستها را پایان دهند.

محمد حماده نامزد فهرست القدس موعدنا نیز ضمن خوشامدگویی به جوانان بیت المقدس گفت این موهبت در این بازه زمانی تاکیدی بر این است که اقدامات اشغالگران برای تحمیل حاکمیت خود بر قدس و الاقصی توهمی بیش نیست و به زودی از بین خواهد رفت.

حماده افزود: اهالی بیت المقدس نمونه م زنده ای برای قدرت خود در انتخاب علیرغم اجبار اشغالگران نشان دادند و زمین را زیر پای اشغالگران آتش خواهند زد و در صورت اقدام اشغالگران در جلوگیری از دست یافتن بر حق خود، روز انتخابات را به صحنه درگیری تبدیل خواهند کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها