سرکوب شدید اعتراضات فلسطینیان در «شیخ جراح» / بسته شدن درهای مسجد الاقصی

سرکوب شدید اعتراضات فلسطینیان در «شیخ جراح» / بسته شدن درهای مسجد الاقصی
سه شنبه 14 ارديبهشت 1400 - 11:46

نظامیان صهیونیستی تظاهرات فلسطینیان در محله شیخ جراح در قدس اشغالی را به طرز وحشیانه‌ای سرکوب کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

منابع محلی در قدس اشغالی اعلام کردند که نظامیان اسرائیلی تظاهرات فلسطینیان در محله شیخ جراح در قدس اشغالی را سرکوب کرده و با استفاده از ماشین‌های آب‌پاش تظاهرکنندگان را متفرق کردند.

تصاویر و ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می دهد که نظامیان صهیونیستی تظاهرات مردم این منطقه را به شدت سرکوب کردند.

زخمی شدن 10 فلسطینی در حمله اشغالگران اسرائیلی به محله شیخ جراح

در حمله شب گذشته نظامیان و شهرک‌نشینان اسرائیلی به محله شیخ جراح در قدس اشغالی، 10 نفر زخمی شدند.

اشغالگران صهیونیست تحصن کنندگان فلسطینی در محله شیخ جراح را به طرز وحشیانه‌ای مورد حمله قرار داده و اقدام به سرکوب آنان کردند.

این تحصن در اعتراض به تصمیم رژیم صهیونیستی برای مصادره خانه‌های فلسطینیان در محله شیخ جراح برگزار شده بود.

همزمان فعالان فضای مجازی از طریق هشتگ «منطقه الشیخ جراح را نجات دهید» می‌کوشند از اهالی این محله در قدس اشغالی که در آستانه اخراج از این محله و تکرار فاجعه‌ای دیگر شبیه فاجعه اشغال فلسطین در سال 1948 هستند، حمایت کنند.

فعالان از طریق این هشتگ خواستار حمایت از ده‌ها خانواده فلسطینی ساکن این محله شدند که خطر اخراج آن‌ها از این محله پس از مهلتی که دادگاه اسرائیل تا روز پنج شنبه به آن‌ها داده، افزایش یافته است.

دادگاه اسرائیل به این خانواده‌ها تا پنج شنبه مهلت داده است تا با شهرک نشینان به توافق برسند.

فلسطینیان چنین راه حلی را رد کردند، زیرا پذیرفتن آن به منزله اذعان به مالکیت شهرک نشینان بر این زمین هاست.

برخی اهالی که با خطر اخراج از منازل خود در محله الشیخ جراح روبرو هستند اعلام کردند دادگاه رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اسناد آن‌ها خودداری کرد. آن‌ها این کار دادگاه را فریبکاری دانستند.

ماجرای اخراج خانواده‌های فلسطینی از محله الشیخ جراح از سال 2008 آغاز شد و به رغم آن که اردن همه اسناد و مدارک رسمی را که مالکیت فلسطینیان بر این منازل را ثابت می‌کند ارائه کرده است، سیاست رژیم اشغالگر برای کوچاندن فلسطینیان همچنان ادامه دارد.

ماجرای «محله شیخ جراح» باعث خشم گسترده فلسطینیان و اعراب شده است.

هراس صهیونیست‌های از تشدید درگیری‌ها در قدس اشغالی

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که درهای مسجد الاقصی از امروز سه شنبه تا اطلاع ثانوی به روی شهرک‌نشینان صهیونیست بسته خواهد بود.

منبع مذکور اشاره کرد که این تصمیم در پی تشدید تنش و درگیری‌ها در قدس اشغالی و هشدارها نسبت به احتمال وخیم‌تر شدن اوضاع به ویژه در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان اتخاذ شده است.

این در حالی است که شهرک‌نشینان صهیونیست با صدور فراخوان‌هایی خواستار تعرض گسترده و جمعی به مسجد الاقصی در روز 28 ماه مبارک رمضان شده‌اند.

در طرف مقابل، فلسطینیان نیز خواستار حضور گسترده در مسجد مبارک الاقصی به ویژه در روزهای باقی مانده از ماه رمضان و 28 این ماه مبارک به منظور مقابله با اشغالگران اسرائیلی شده‌اند.

راه اندازی بالن‌های آتش زا از غزه به اراضی اشغالی

منابع عبری زبان اعلام کردند که جوانان فلسطینی راه‌اندازی بالن‌های آتش‌زا از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی را ازسرگرفته‌اند.

این منابع از شنیده شدن صدای انفجارهایی در شمال و جنوب نوار غزه خبر داده و تاکید کردند که این صداها ناشی از ارسال بالن‌های آتش‌زا بوده است.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها