اقدام چالش برانگیز علیه رییس جمهور مستعفی یمن/ شورای انتقالی پرچم جدیدی را در یکی از شهرهای عدن برافراشت!

اقدام چالش برانگیز علیه رییس جمهور مستعفی یمن/ شورای انتقالی پرچم جدیدی را در یکی از شهرهای عدن برافراشت!
چهارشنبه 15 ارديبهشت 1400 - 14:00

گروه جدایی‌طلب موسوم به "شورای انتقالی جنوب"- که تحت حمایت امارات است، پرچم جدیدی را در شهر "التواهی از توابع استان عدن واقع در جنوب یمن نصب کرده است که اقدامی برای به چالش کشیدن رئیس‌جمهور مستعفی قلمداد می‌‌شود.

العالم- یمن

به گزارش العالم، شورای انتقالی جنوب طی مراسمی با جضور "ناصر الخبجی" و "عدنان الکاف"، پرچم جدید جنوب را در کاخ ریاست‌جمهوری، معروف به کاخ "المدور" در شهر التواهی نصب کرده است.

در همین راستا، "عیدروس الزبیدی" رئیس شورای انتقالی جنوب، روز گذشته طی سخنانی اظهار داشت که این شورا با قاطعیت و ثبات‌قدم به سمت استقلال و جدایی از شمال، بازپس‌گیری جنوب و بازگشت به قبل از 21 مه 1990 جلو می‌رود. اظهاراتی، که به عقیده ناظران، چالشی آشکار برای "عبد ربه منصور هادی" رئیس‌جمهور مستعفی و فراری و نیز ائتلاف متجاوز سعودی- اماراتی محسوب می‌شود.

اخیرا اختلافات و هشدارهای تهدیدآمیز میان شورای انتقالی جنوب- برخوردار از حمایت ابوظبی- و دولت مستعفی منصور هادی- تحت حمایت ریاض- تشدید شده است.

شورای انتقالی جنوب یمن در سال 2017 و با شعار استقلال جنوب یمن از شمال تاسیس شده و دولت منصور هادی را متهم می‌کند که جنوب یمن را از نظر سیاسی و اقتصادی در انزوا قرار داده و ثروت‌های آن را مصادره می‌کند.

این شورا از آگوست 2019 کنترل سیاسی و امنیتی عدن و نیز برخی مناطق جنوبی را در دست گرفته است.

پربیننده ترین خبرها