"شیخ جراح" زخمی تازه بر پیکره جهان اسلام

جمعه 17 ارديبهشت 1400 - 08:52

در حالی‌که سرتاسر جهان برای بزرگداشت روز جهانی قدس آماده می‌شود، قدس شاهد درگیری برای بقا است؛ فلسطینیان ساکن محله شیح جراح، واقع در مرکز این شهر اشغالی توسط رژیم صهیونیستی آواره می‌شوند و این رژیم غاصب در تلاش است این محله را تحت اشغال کامل خود درآورد.

العالم- تحلیل روز

نبرد بقا در این شهر مقدس نبردی برای فلسطینیانی که در این شهر متولد شده‌اند، نیست بلکه نبرد بقا برای امت اسلامی است این شهر نماد دینی و اعتقادی آن است و همچنین این شهر قطب‌نمای این امت است.

زمانی‌که برخی رژیم‌های مرتجع در جهان عرب به دست‌بوسی رژیم اشغالگر رفته و روابط خود با صهیونیست ها را عادی‌سازی کرده‌اند، جایگاه حقیقی امت اسلام سلب شد اما در مقابل، برخی کشورها مخالف تسلیم شدن هستند و مصممند با استکبارگری مبارزه کنند و لذا، واقعیت‌ها تغییر کرد و دشمن هر باری که به تجاوز فکر می‌کند، یک قدم عقب‌‌تر می‌رود.

حوادث و رخدادهایِ امروز در محله شیخ جراح را باید با دیدی متفاوت مورد بررسی قرار داد. این محله آخرین موردی نیست که توسط رژیم اشغالگر مورد غصب می‌شود و شهرک‌نشینان طی چند روز اخیر در این محله دست به اقداماتی زده‌اند که گویا صاحبان واقعی ای سرزمین هستند. از حدود یک ماه پیش، نظامیان اشغالگر ده‌ها جوان بی‌سلاح را در قدس هدف تیراندازی قرار می‌دهند و آنها را بازداشت می‌کنند ولی این جوانان به ادامه مقاومت در برابر غاصبان سرزمین‌شان مصمم هستند و میدان را خالی نمی‌کنند.

فلسطینیان قدس اشغالی از حکام عربی سلاح و مهمات جنگی نمی‌خواهند بلکه از آنها می‌خواهند به اشتباهات خودشان که طی دهه‌ها در تعامل با رژیم صهیونیستی مرتکب شده‌اند و خون شهدای فلسطین را نادیده گرفته و در عادی‌سازی با اشغالگران به رقابت پرداخته‌اند، اذعان کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها