اردوگاه‌های فلسطینی در حال آماده شدن برای بزرگداشت روز جهانی قدس

اردوگاه‌های فلسطینی در حال آماده شدن برای بزرگداشت روز جهانی قدس
جمعه 17 ارديبهشت 1400 - 10:44

در سایه تداوم تدابیر پیشگیرانه برای مقابله با شیوع ویروس همه‌گیر کرونا در سرتاسر جهان و از جمله در اردوگاه‌های فلسطینیان، مقدمات برگزاری روز جهانی قدس، که امام خمینی( ره) مبتکر آن بودند، آماده شده است.

العالم- فلسطین اشغالی

فلسطینیان دست‌نوشته‌ها و پلاکاردهایی را در ورودی‌های اردوگاه‌ها نصب کرده و طی آن متذکر شده‌اند در شرایطی که قدس تحت انواع ظلم‌ها و جنایات توسط صهیونیست‌های اشغالگر قرار دارد، فلسطین قضیه محوری امت اسلام است.

رهبران گروه‌های مقاومت بر ضرورت گرامیداشت روز جهانی قدس تأکید کرده‌اند.

"محمد دهشه" از فعالان رسانه‌ای فلسطین گفت: "نه ویروس کرونا و نه اوضاع وخیم معیشتی در اردوگاه‌ها، مانع از گرامیداشت روز جهانی قدس نخواهد شد."

وی تأکید کرد، آنچه در قدس و مسجدالاقصی همزمان با روز جهانی قدس اتفاق می‌افتد اقتضا می‌کند که همگی ما به یاری قدس و مسجدالاقصی و ساکنان آن بشتابیم و با تمام توان و امکانات‌مان از آنها دفاع کنیم.

یک مسئول در "جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین" به ساکنان مقاومِ قدس اشغالی به دلیل مقاومت‎شان در برابر اشغالگران تبریک گفت و اظهار داشت: "در این روز باشکوه، ما به محور مقاومت به دلیل رویارویی با دشمنان ادای احترام می‌کنیم و از نیروهای فلسطینی در داخل و خارج می‌خواهیم موضعی واحد و مبتنی بر رویکردهای مقاومت و انتفاضه اتخاذ کنند و اختلافات را کنار بگذارند؛ زیرا آن، تنها پاسخ به دشمن و اقدامات سرکوبگرانه آن است."

اردوگاه‌های فلسطینی با سلسله مراسم‌ها، برنامه‌ها، کمپین‌ها و راهپیمایی‌هایی روز جهانی قدس را گرامی می‌دارند.

پربیننده ترین خبرها