دیپلمات چینی: موارد اجماع و اختلاف در گفت‌وگوهای احیای برجام شفاف‌تر شده است

دیپلمات چینی: موارد اجماع و اختلاف در گفت‌وگوهای احیای برجام شفاف‌تر شده است
جمعه 17 ارديبهشت 1400 - 21:51

نماینده چین در نشست کمیسیون مشترک برجام گفت که پس از چهار هفته مذاکرات فشرده، زمینه‌های اجماع و زمینه‌های اختلاف، شفاف‌تر شده است.

العالم - آسیا

«وانگ کان» نماینده چین در نشست کمیسیون برجام عصر جمعه از تمامی طرف‌های حاضر در گفت‌وگوهای وین خواستار تمرکز و توسعه موضوعاتی شد که بر روی آن اجماع وجود دارد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «نیت سیاسی خوب باید به اقدامی قاطع با احساس فوریت بزرگتر تبدیل شده و از تبادل اتهامات خودداری کرده تا به صورت مشترک، روند مذاکرات به جلو پیش برده شود».

نماینده چین در گفت‌وگوهای وین اضافه کرد: «پس از چهار هفته از مذاکرات فشرده، زمینه‌های اجماع و زمینه‌های اختلافات باقی مانده، شفاف‌تر شده است».

وی اضافه کرد: «چین از اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ‌کننده گفت‌وگوها حمایت می‌کند تا قادر باشد در سریعترین زمان، امکان تکمیل گفت‌وگوها وجود داشته باشد».

این دیپلمات چینی تاکید کرد که تمامی طرف‌های مذاکره کننده باید فضای مناسبی را برای اتحادیه اروپا در راستای تکمیل گفت‌وگوها فراهم کرده و از گذاشتن پیش شرط خودداری کنند.

پیشتر نیز خبرنگار روزنامه وال‌استریت ژورنال در وین به نقل از یک دیپلمات ارشد اروپایی نوشت، دور چهارم مذاکرات وین احتمالاً از سه دور قبلی طولانی‌تر خواهد بود.

این خبرنگار آمریکایی به نقل از یکی از دیپلمات‌های اروپایی نوشت: «کارهای زیادی باید انجام شود و کار بسیار بسیار پیچیده‌ای بر عهده داریم زیرا جزئیات زیاد و مسائل مختلفی وجود دارد که باید حل‌وفصل شوند».

نشست کمیسیون مشترک برجام که بعدازظهر امروز (جمعه) با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ در وین از سر گرفته شده بود، ساعاتی پیش و بعد از حدود یک ساعت و نیم پایان یافت. مقرر شد بلافاصله رایزنی‌های کارشناسی و فنی و کار بر روی متون پیش نویس آغاز شود.

روز پنجشنبه «میخاییل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اعلام کرد ممکن است دور چهارم مذاکرات وین در واقع دور پایانی باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها