البرهان: استقرار نیروهای ما در مرزهای مورد قبول اتیوپی است

البرهان: استقرار نیروهای ما در مرزهای مورد قبول اتیوپی است
شنبه 18 ارديبهشت 1400 - 21:53

رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان تاکید کرد: نیروهای سودان مرزهای اتیوپی را با استقرار اخیر در مرزهای دو کشور نقض نکرده‌اند.

العالم - آفریقا

عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان در نشست خود با جفری فلتمن، فرستاده ویژه آمریکا به شاخ آفریقا در خارطوم گفت، استقرار اخیر نیروهای مسلح سودان در داخل مرزهای کشور انجام گرفته که از سوی اتیوپی در چندین مناسبت به رسمیت شناخته شده و توافقات تاریخی این مرزها را تعیین کرده‌اند و تنها باید علامت‌گذاری‌های مرزی انجام بگیرد.

رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان آمادگی کشورش را برای همکاری با اتیوپی در حل مسائل داخلی‌اش براساس حسن هم‌جواری بین دو کشور اعلام کرد.

در بیانیه شورای ریاستی سودان آمده است، البرهان به دیپلمات آمریکایی شرح کاملی از پرونده را ارائه کرده و گفته موضع سودان در قبال راه حل مذاکره برای حل اختلافات با طرف اتیوپیایی و مصری ثابت است و کشورش بر دستیابی به توافق بین سه کشور درباره آب‌گیری و راه اندازی سد النهضه تاکید کرد.

البرهان از سطح روابط واشنگتن و خارطوم تقدیر کرد و گفت، باید برای حفظ امنیت و صلح جهانی بین دو کشور همکاری و هماهنگی صورت بگیرد.

او از جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا خواست در کنار دولت انتقالی بایستد و در مقابل چالش‌های انتقالی فرا روی دوره انتقالی از آن حمایت کند.

فلتمن نیز بر اهمیت سودان و شاخ آفریقا و امنیت دریای سرخ برای آمریکا تاکید کرد و گفت: خارطوم باید با آمریکا برای تحقق ماموریتش همکاری کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها