90 مجروح در قدس و تلاش بی ثمر رژیم صهیونیستی برای کنترل اوضاع+فیلم

يکشنبه 19 ارديبهشت 1400 - 09:54

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در درگیری های شدید شب گذشته در اطراف منطقه دروازه العامود، و دروازه ساهره و محله شیخ جراح و دروازه اسباط در قدس، 90 شهروند مجروح شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

هلال احمر با صدور بیانیه ای دیروز شنبه اعلام کرد که 16 مجروح به بیمارستان منتقل شده اند که اغلب انها بر اثر اصابت مستقیم گلوله های پلاستیکی و بمب های صوتی و ضرب و شتم مجروح شده اند. در این بیانیه آمده است که به رغم افزایش شدید تعداد مجروحان در منطقه دروازه عامود، نظامیان رژیم صهیونیستی به آمبولانس ها اجازه ورود به این منطقه را نمی دهند.

در این بیانیه همچنین تصریح شده است که بیمارستان میدانی در قدس برای پذیرش مجروحان دایر شده است.

از سوی دیگر مقامات رژیم صهیونیستی که کنترل قدس را از دست داده اند، از ورود ده ها اتوبوس فلسطینی به این شهر جلوگیری کرده و دست به بازداشت گسترده مردم زده اند. به طوری که بیش از 200 تن از شهروندان قدس را دستگیر کرده اند. همچنین صدها مأمور امنیتی رژیم به همراه دهها مانع برای جلوگیری از ورود نمازگزاران به قدس، در محل مستقر شده اند.

احمد عباسی، عضو جنبش فتح از منطقه قدس به شبکه خبری العالم گفت: سیاست نتانیاهو شکست خورده است و حوادث امروز شیخ جراح و البلد و قدس برای این است که کنترل اوضاع را دوباره به دست بگیرد اما مردم دیگر تحمل شگردهای آنها را ندارد. اما امروز در شیخ جراح ایستاده ایم تا به نتانیاهو بگوییم که تو خواهی رفت و نخواهی توانست قدس را به کنترل خود درآوری.

رژیم صهیونیستی در سایه اختلافات حزبی و کش و قوس های انتخاباتی و بی ثباتی سیاسی، چاره ای جز تسلیم شدن در مقابل خواست مردم فلسطین و پایان دادن به تروریسم نظامی خود و شهرک نشینان ندارد.

این رژیم می کوشد سلطه خود را بر قدس تحمیل کند اما این آرزو در شرایط کنونی و در سایه مبارزات و پایداری ملت فلسطین، دست نیافتنی است.

پربیننده ترین خبرها