برگزاری نشست مجازی «روز قدس، روز مستضعفین»

برگزاری نشست مجازی «روز قدس، روز مستضعفین»
يکشنبه 19 ارديبهشت 1400 - 16:48

وبینار روز قدس روز مستضعفین توسط مجمع جهانی بیداری اسلامی برگزار شد.

العالم – ایران

شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان در وبینار «روز قدس، روز مستضعفین» که عصر امروز (یکشنبه) به همت مجمع جهانی بیداری اسلامی برگزار شد، گفت: اشغال فلسطین توسط اسرائیل ظلم علیه مستضعفین است.

وی افزود: موضوع فلسطین پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مسیر جدیدی پیدا کرده است.

شیخ نعیم قاسم ادامه داد: تحرکات مردم فلسطین در قدس و محله الشیخ جراح نشانه عزت و پیروزی است.

«زیاد نخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در پیامی به وبینار که توسط ناصر ابوشریف نماینده این جنبش در ایران قرائت شد، گفت: روز قدس روز تحقق آرزوی امت برای آزادی این مکان مقدس است.

نخاله افزود: به رغم توطئه های دشمن که با حمایت آمریکا و برخی از کشورهای جهان انجام می شود، ملت فلسطین بیش از صد سال است که مقاومت می کند و هر روز که می گذرد بیش از روز قبل توانمندی برای پایداری را اثبات می کند، بر ثباتش در این سرزمین تاکید می کند و مقاومتش را به فضل فداکاری ملت و حمایتهای امت به ویژه جمهوری اسلامی ایران گسترش می دهند.

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: جمهوری اسلامی ایران هرگز در زمینه حمایت از مردم و مقاومت فلسطین تردید نکرد تا جایی که مقاومت فلسطین در زمینه نبرد و پایداری و تحقق دستاوردهای عظیم در برابر پروژه صهیونیستی توانمند شد.

«سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در وبینار «روز قدس، روز مستضعفین» که عصر امروز (یکشنبه) به همت مجمع جهانی بیداری اسلامی برگزار شد، گفت: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان یادآور ابتکار عمل بزرگ امام خمینی (قدس سره الشریف) در جاودانه کردن قدس شریف و اراضی مقدس آن و ملت مظلوم و صبور و استوار فلسطین در وجدان انسانی و اسلامی است.

وی با بیان اینکه این پیشنهاد هم‌زمان با مبارک‌ترین و شریف‌ترین زمان‌ها در ماه اطاعت و ایستادگی و ایثار و جهاد با نفس مطرح شد، ادامه داد: امام خمینی (ره) با بصیرت نافذ و نگاه آینده‌نگر خود مسئله قدس را به مسئله‌ای حاضر و زنده و پویا در وجدان امت اسلامی تبدیل کرد و آن را به جهاد نفس و ایستادگی مسلمانان و ارزش‌های اسلامی در ماه خداوند پیوند زد و این زمان‌بندی ایمانی یکپارچه را حلقه وصلی برای اتحاد امت اسلامی در مسائل سرنوشت‌ساز و وجودی‌شان ساخت. و این همان روش رهبران و علما و مراجع معظم تقلید در هر زمان و مکان است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با انقلاب مبارک و رهبری اندیشمندانه خود که امروز در امام خامنه‌ای (دام ظله الوارف) جلوه‌گر است، 40 سال است که در مسائل سرنوشت‌ساز امت اسلامی در همه ایستگاه‌ها و بزنگاه‌ها پیشگام می‌شود، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران در این راه از هزینه‌های سنگین و چالش‌های سخت باکی ندارد. این همان موضع شجاعانه‌ای است که حوزه عملیه نجف اشرف از دهه‌ها پیش گرفت. از زمان مرحوم آیت‌الله العظمی سیدمحسن حکیم (قدس سره) تا حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی (دام ظله)، در دفاع از فلسطین و ملتش و قدس شریف و آرمان آن.

حکیم در ادامه تاکید کرد که این مواضع یکپارچه در ایران و عراق و جهان اسلام جز بر بیداری وجدان این امت دلالت نمی‌کند و بر بصیرتش درقبال آرمان‌ها و بر اراده آهنینش در دفاع از دین و ارزش‌ها و حقوق و کرامتش.

علامه شمس الدین شرف الدین مفتی یمن گفت که مساله فلسطین مساله تمام مسلمانان است.

شرف الدین افزود : آنهایی که اقدام به عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی کردند دشمنی خود را با محور مقاومت، نخبگان و آزادگان نشان دادند و رزمندگان را بازداشت می کنند.

شرف الدین ادامه داد که برخی می خواهند عادی سازی رابطه برخی حکام با رژیم صهیونیستی را توجیه کنند به همین دلیل بر تمام مسلمانان احیای روز جهانی قدس واجب است.

شرف الدین یادآور شد که علمای مسلمان باید کذب ادعای طرف هایی که اقدام به عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی کردند و هدفشان توجیه اقدام پلیدشان است را افشا کنند.

شرف الدین گفت که مردم یمن با برادران مسلمانشان در هر جا که باشند، هستند.

محمد الهندی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز گفت که اسرائیل از فروپاشی عربی و حمایت جهان ستمگر و منافق از این رژیم سوء استفاده می کند.

الهندی افزود: اسرائیل یک باند نژادپرست است که دچار این توهم شده که می تواند مردم فلسطین را وادار به تسلیم کند.

الهندی ادامه داد که پاسداران مسجد الاقصی به نیابت از امت از این مکان حفاظت می کنند و افتخار می آفرینند.

اسماعیل هنیه هم در پیامی که توسط خالد القدومی نماینده حماس در تهران قرائت شد، گفت: دشمن اسرائیلی می خواهد تاریخ را به نفع خود تغییر دهد.

هنیه خطاب به مقام معظم رهبری افزود: حضرتعالی اخبار مرتبط با افزایش روند یهودی سازی و مشروعیت بخشیدن به شهرک سازی را دنبال می نمایید.

هنیه خطاب به مقام معظم رهبری نوشت: از آن مقام اتخاذ موضعی فوری علیه تجاوزات دشمن صهیونیستی را خواستاریم.

شیخ خالد الملا رئیس جماعت علمای عراق گفت که این روزها با اندوه فراوان تعدی و ظلم صهیونیستی به فلسطینیان در قدس اشغالی را مشاهده می کنیم.

الملا افزود: شراره ای که رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین شعله ور کرده باعث شکست پروژه عادی سازی و توطئه قرارداد قرن شد.

امام جمعه شهر استانبول هم ضمن شرکت در این وبینار گفت که تمام مسلمانان درد قدس را دارند پس باید آزاد شود.

امام جمعه استانبول افزود: ایدئولوژی وهابیت پایه گذار تروریسم در بسیاری از کشورهاست، ظلمی بزرگی در بحرین و یمن شده است، برخی از کشورها چهره منافق خود نسبت به فلسطین را نشان دادند. حملات تروریستی که آن را نزاع دینی می نامند، مسلمانان را هدف قرار داده است.

امام جمعه استانبول گفت که حملات تروریستی وحدت اسلامی را هدف قرار داده است.

«علی‌اکبر ولایتی» دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی هم در نشست مجازی «روز قدس، روز مستضعفین» که از سوی مجمع جهانی بیداری اسلامی برگزار شد، با ادای احترام به تمام شهیدان فلسطینی و غیرفلسطینی راه آزادی قدس به ویژه سردار پرافتخار جهان اسلام سپهبد شهید سلیمانی و به روح پرفتوح امام(ره) گفت: این روز حقیقتاً «یوم الله» است که نشان می‌دهد مسئله فلسطین، همچنان باید در صدر دغدغه‌ها و مسائل راهبردی جهان اسلام قرار داشته باشد و به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فلسطین، زنده ترین مسئله مشترک امت اسلامی است و به فرموده رهبر کبیر انقلاب اسلامی «روز قدس که همجوار شب قدر است لازم است که در بین مسلمانان احیا شود و مبدأ بیداری و هوشیاری آنان باشد.»

وی تاکید کرد: روز قدس و تحقق اهداف بلند آن که یکی از چشم‌اندازهای «بیداری اسلامی» است، منشأ جوشش انگیزه‌های راسخ و پولادین برای نابودی رژیم صهیونیستی است و آزادی قدس باید به عنوان نقطه اتکاء و «کانون وحدت امت اسلام» باشد. دستور کار مهم برای نیل به این هدف متعالی تقویت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گروه‌های مقاومت است و محور کار، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند «مقاومت و مبارزه» است.

ولایتی تصریح کرد: در هیچ مقطعی از تاریخ بشریت شاهد چنین روند طولانی، وحشیانه و خشونت‌طلبانه‌ای از اشغالگری که جنایتکاران صهیونیستی نبوده‌ایم و در نقطه مقابل نیز در کمتر دوره ای، این‌گونه شاهد مجاهدت و ایستادگی گروه‌های مقاومت بر علیه اشغالگری اختیار کرده‌اند، نبوده‌ایم. این مجاهدت‌ها و مبارزات در نهایت به ثمر خواهد نشست و در آینده‌ای نه چندان دور شاهد آزادی سرزمین‌های اشغالی خواهیم بود.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی اضافه کرد: تحولات مهمی پیرامون فلسطین درحال شکل‌گیری است؛ برخی خائنانه که سبب خشم و عصبانیت جبهه مقاومت گردیده و بعضی دیگر، فرصت‌آفرین بوده و موجب ارتقای قدرت گروه‌های مقاومت اسلامی و فلسطینی شده است. رسمیت بخشیدن به روند علنی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم آپارتاید صهیونیستی در چهارچوب طرح ضدفلسطینی «معامله قرن» خیانتی است که بر طبق نظرسنجی‌های معتبر، بخش بزرگی از افکار عمومی عربی و اسلامی مخالف هرگونه روابط دوستانه‌ کشورهای عربی با رژیم غاصب صهیونیستی هستند؛ مسأله‌ای که به منزله‌ آتش زیر خاکستر بوده و در میان‌مدت و بلندمدت موجب بروز مخالفت‌های گسترده مردمی با حکام مرتجع خواهد شد.

وی تاکید کرد: امروز و در پی تلاش‌های گروه‌های مقاومت فلسطینی علیه رژیم صهیونیستی و راهبردهای امنیتی که در «میدان» برای مقابله با این رژیم در دستور کار جبهه‌ مقاومت قرار گرفته، بقاء و حیات این رژیم غاصب که از درون نیز با چالش های جدی روبرو است بیش از هر زمان دیگری، مبهم و در معرض نابودی قرار داده است. با نگاهی به شکست‌های گذشته رژیم اشغالگر قدس از جنگ‌های 33 روزه تا غزه، و ناکامی در سوریه و دیگر مناطق، و با مشاهده روند و مسیر تحولات کنونی که منجر به تغییر «موازنه قدرت» منطقه‌ای به نفع مقاومت و بیداری اسلامی شده است، به زودی می‌توان تحقق این پیش‌بینی و برآورد استراتژیک رهبر معظم انقلاب اسلامی از آینده رژیم آپارتاید صهیوینستی را به تماشا نشست که «رژیم صهیونیستی 25 سال آینده را نخواهد دید» و در صحنه مبارزه و مقابله با اشغالگران قدس و با اتخاذ شیوه‌های مقاومتی و «میدانی»، دستاوردهای متعدد و بی نظیری در عرصه های مختلف محقق گردیده و افول رژیم صهیونیستی را سرعت بخشیده است.

ولایتی خاطرنشان کرد: در قضیه فلسطین، ما همواره خود را همدل و همسنگر برادران فلسطینی می‌دانیم که این همسنگری نه در صحنه‌های سیاسی و «دیپلماسی» که بالاتر از آن در میدان عمل و مقاومت است و ایران تا زمان آزادی قدس شریف از اشغال، در کنار ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت حضور داشته و خواهد بود.
دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: مسأله فلسطین همچنان از موضوعات مهم و اولویت دار سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها