حوادث شیخ جراح، اولین ثمره سازش برای رژیم صهیونیستی

حوادث شیخ جراح، اولین ثمره سازش برای رژیم صهیونیستی
يکشنبه 19 ارديبهشت 1400 - 14:32

حوادث جاری در قدس به خصوص در محله شیخ جراح، برای تصرف خانه فلسطینی ها، و اسکان شهرک نشینان صهیونیست به جای آنها، ظاهرا یکی از مهمترین دستاوردهای رژیم صهیونیستی از سازش رایگان برخی رژیم های عربی با این رژیم است.

العالم - در گوشی

درگیری های جاری در محله شیخ جراح و قدس و بقیه اراضی اشغالی، بر خلاف ادعای رژیم صهیونیستی، نتیجه اختلافات حقوقی بر سر مالکیت برخی از خانه ها و اراضی فلسطینی ها نیست بلکه، دنباله مبارزات صد ساله فلسطینی ها علیه طرح تدریجی اشغالگران صهیونیست است که با اشغال زمین ها آغاز شد و به اخراج صاحبان اصلی آن انجامید. فلسطینی هایی که در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان ایستاده اند نه تنها از خانه ها و زمین هایشان دفاع می کنند بلکه مبارزاتشان بخشی از یک مبارزه ملی فراگیر در مقابل صهیونیسم متجاوز است.

انور قرقاش، وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه در 13 آگوست 2020 از موافقت امارات با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر داد و ادعا کرد که کشورش می کوشد از این طریق با تهدیدهایی که راه حل دو کشور را به خطر انداخته و به خصوص طرح الحاق زمین های فلسطین مقابله کند. و این عادی سازی مشروط به توقف شهرک سازی خواهد بود؛ اتفاقی که هرگز نیفتاد.

اندکی بعد بحرین از موافقت با طرح عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر داد و این توافقنامه در مراسمی در تاریخ 15 دسامبر 2020 در کاخ سفید رسما امضا شد

پس از امضای این توافقنامه ها، مجموعه دیدارهای رسمی و تفریحی بین دو طرف صورت گرفت و قراردادهای تجاری و امنیتی و غیره بین طرفین به امضا رسیدند و سفرهایی بین فرودگاه های امارات و بحرین و رژیم صهیونیستی صورت گرفت. اندکی بعد، عربستان مجور عبور هواپیمایی اسرائیلی را از فراز خاک خود صادر کرد و به این ترتیب اولا نوعی عادی سازی روابط را اعلام کرد و و ثانیا هزینه و زمان پروازهای اسرائیلی کاهش داد.

این اقدامات سازشکارانه موجی از اعتراض و محکومیت را از سوی فلسطینی ها و ملت های عرب و مسلمان به دنبال داشت که همگی خواستار توقف این سازش ها شدند اما فایده ای نداشت.. و این سازش چراغ سبزی شد برای رژیم صهیونیستی تا نقشه های خود را برای تصاحب خاک فلسطین و ادامه شهرک سازی و تغییر هویت قدس تکمیل و خون فلسطینی ها را پایمال کند.

رژیم صهیونیستی پس از اعلام سازش بی درنگ به اجرای نقشه ها و جنایاتش علیه فلسطینی ها ادامه داد و حتی روند شهرک سازی را نه تنها کند نکرد بلکه با سرعت و کیفیت بیشتر ادامه داد. نمونه بارز این رفتار را می توان از اوایل ماه رمضان در قدس و سرکوب فلسطینی ها به خصوص در منطقه دروازه عامود و محله شیخ جراح مشاهده کرد.

این درگیری ها هر شب در ماه مبارک رمضان پس از افطار ادامه یافته و یک بار دیگر شاهدی شد بر عزم فلسطینی ها برای ماندن در خاک خود و تأکید آنها بر مبارزه و اعتراض به عنوان تنها راه باز پس گیری حقشان. حوادث محله شیخ جراح هم ثابت کرد که رژیم صهیونیستی، رژیم غاصبی بیش نیست؛ رژیمی که فقط به دنبال اجرای نقشه های خود علیه فلسطینی هاست.

جوانان فلسطینی از کشورهای عربی و اتحادیه عرب به کلی ناامید شده اند و خود را در راه مبارزه با این رژیم اشغالگر تنها می بینند لذا پس از خیانت دوستان، خود عزمش را برای احقاق حقوقش جزم کرده است.

اگر کشورهای سازشکار شرم و حیا داشتند باید از حوادث کنونی قدس و ظلمی که بر ملت فلسطین می رود، ناراحت باشند. کسی چه می داند، شاید حوادث امروز اولین ثمره این سازش برای رژیم صهیونیستی است.

پربیننده ترین خبرها