واکنش دیرهنگام آمریکا به جنایات صهیونیست‌ها در بیت‌المقدس

واکنش دیرهنگام آمریکا به جنایات صهیونیست‌ها در بیت‌المقدس
دوشنبه 20 ارديبهشت 1400 - 05:12

مشاور امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگو با همتای اسرائیلی خود "نگرانی جدی" واشنگتن را از خشونتها علیه فلسطینی‌ها در مسجدالاقصی و همچنین محله شیخ جراح اعلام کرد.

العالم - آمریکا

پس از چند هفته تنش در بیت المقدس و خشونت نظامیان رژیم صهیونیستی علیه فسطینیها در مسجد الاقصی و محله شیخ جراح، آمریکا بالاخره به این حوادث واکنش نشان داد.

براساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفت‌وگوی تلفنی با «مئیر بن شبات» همتای اسرائیلی خود «نگرانی جدی واشنگتن را از برخوردهای خشونت آمیز به ویژه خشونتها در حرم شریف در بیت المقدس در روزهای ماه رمضان ابراز کرده است».

سالیوان همچنین درباره اخراج خانواده‌های فلسطینی از خانه‌های خود در محله شیخ جراح را نیز ابراز نگرانی کرده است.

براساس بیانیه دفتر سالیوان، وی گفته است که با مقامات اسرائیلی، مقامات فلسطینی و همچنین طرفهای کلیدی در منطقه برای توقف خشونتها و بازگشت آرامش در تماس است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در این تماس تلفنی همچنین نگرانی جدی آمریکا را از احتمال اخراج خانواده‌های فلسطینی از خانه هایشان در محله شیخ جراح اعلام کرده است. وی همچنین راکت پراکنی حماس از غزه و ارسال بالونهای آتش زا به اراضی اشغالی را محکوم کرده است.

منطقه باب العامود واقع در مرکز قدس طی روزهای اخیر صحنه درگیری نظامیان صهیونیست با اهالی قدس بوده است. اهالی قدس تاکید دارند که اجازه نمی‌دهند با بسته شدن منطقه باب العامود (محله‌ همجوار مسجد الاقصی) اسرائیل برنامه یهودی سازی قدس و تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی را پیش ببرد.

از سوی دیگر نظامیان صهیونیست با اتکا به حکم یک دادگاه به دنبال اخراج خانواده های فلسطینی از محله شیخ جراح در نزدیکی مسجدالاقصی هستند که با مقاومت مردم فلسطین و همچنین محکومیت بین‌المللی مواجه شده است.

سالیوان در پایان مجددا بر تعهد آمریکا در حمایت از امنیت رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.

پربیننده ترین خبرها