پایگاههای اجتماعی، تصاویر حوادث مسجدالاقصی را حذف کردند؛ چه کسی هزینه این جنایت را داده است؟

پایگاههای اجتماعی، تصاویر حوادث مسجدالاقصی را حذف  کردند؛ چه کسی هزینه این جنایت را داده است؟
يکشنبه 19 ارديبهشت 1400 - 22:21

کاربران شبکه های اجتماعی در اعتراض به محدودیت های این پایگاهها در انتشار تصاویر و ویدئوهای انتفاضه مسجدالاقصی و حمله اسرائیل به فلسطینی ها، به حمایت از فلسطینیان برخاستند.

العالم داغهای مجازی

فعالان با هشتگ # پایگاههای اجتماعی _ محدودیت _ مسجدالاقصی" که در چند کشور عربی ترند شد چندین هشتگ نیز در حمایت از مساله فلسطین از جمله # قدس_ انتفاضه _ ،# قدس _فلسطین _ مساله من است -# منطقه شیخ جراح _ نجات دهید _ # هرگز ترک نخواهیم کرد_ را به راه انداختند.

کاربران شبکه های اجتماعی از محدودیت هایی که در انتشار تصاویر و بخش های ویدئویی وجود دارد شکایت کرده و نسبت به این محدودیت ها ابراز ناخرسندی و خاطرنشان کردند که پایگاههای اجتماعی تروریسم اسرائیلی را حمایت می کنند.

کاربران افزودند این پایگاهها با طرح های کشورهای غربی همگام هستند و نوعی نادیده انگاشتن عمدی مسائل عربی واسلامی برای خدمت به منافع غرب مشاهده می شود .آنها هم چنین از سیاست های کشورهای مدعی حمایت از آزادی بیان انتقاد کردند این کشورها آزادی ها را سلب کرده و از ابراز هر عقیده ی هر مخالفی جلوگیری می کنند.

این در حالی است که کاربران اینستاگرام اعلام کردند این شبکه مطالبی که مربوط به تایید حق فلسطینیان در دفاع از خودشان و مرتبط به مسجدالاقصی مانند "قدس انتفاضه (قیام) می کند" را حذف می کند.

آنها تاکید کردند که انتشار بسیاری از این اطلاعات ممنوع شده در حالی که دیگران تصاویری از پیام حساسی مربوط به تصویر سرباز اسرائیلی که زانوی خود را بر سر یک معترض فلسطینی قرار داده را منتشرکردند.

مسجدالاقصی مبارک شاهد درگیری های خشونت آمیزی میان فلسطینی ها و نیروهای اشغالگر اسرائیلی بود که دهها فلسطینی را بازداشت و برای دومین شب متوالی در صدد یورش به مسجدالاقصی بودند و اقدامات اسرائیل در حق فلسطین و اماکن مقدس با واکنش هایی روبرو شد که از اشغالگران خواستند حملات وحشیانه خود را پایان دهند این در حالی است که شورای امنیت قرار است روز سه شنبه جلسه ای برای بررسی تحولات فلسطین برگزار کند.

نیروهای اشغالگر فلسطین که روز شنبه مسیرهای منتهی به مسجدالاقصی را بسته بودند با گلوله های صوتی و پلاستیکی به نمازگزاران بی سلاح حمله کردند که به زخمی شدن بیش از 190 نفر منجر شد. برخی از مجروحان فلسطینی به دلیل جراحت های شدید ناشی از اصابت گلوله پلاستیکی به بیمارستانها منتقل شدند.

پربیننده ترین خبرها