بیانیه گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین در محکومیت جنایات اشغالگران اسرائیلی علیه قدس و غزه

بیانیه گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین در محکومیت جنایات اشغالگران اسرائیلی علیه قدس و غزه
سه شنبه 21 ارديبهشت 1400 - 15:22

گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای حملات جنایتکارانه دشمن صهیونیستی به ملت فلسطین در قدس و نوار غزه را به شدت محکوم کردند.

العالم - ایران

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا ۚ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ (الاسرا - ۱)

در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان و همزمان با روز جهانی قدس، رژیم نیمه جان صهیونیستی که نفس های آخر را میزند، با تعرض به مسجدالاقصی و نقض حقوق بشر در سرزمین های اشغالی بویژه در محله شیخ جراح در قدس شریف و کشتار فلسطینیان در نوار غزه، عرصه را بر ساکنان مظلوم این سرزمین تنگ نموده و لکه ننگ دیگری بر پیشانی مدعیان حقوق بشر و سازمانهای بین المللی بویژه سازمان ملل متحد نشانده است. این رژیم کودک کش در نهایت وقاحت و خونسردی مشغول جنایت علیه ملت فلسطین و مصادره خانه های آنان است. شهرکسازی در قدس شرقی و کرانه غربی و آوارگی و اخراج فلسطینیان ادامه دارد. در این میان سازمان بی خاصیت ملل متحد و شورای امنیت آن، ساکت و منفعل و صرفا نظاره گر این تراژدی غمبارند. اروپای مدعی حقوق بشر، چشم خود را به روی این جنایت آشکار بسته است. امریکا نیز شریک جرم و باعث و بانی جنایتهایی است که در سرزمین اشغالی جریان دارد. تلختر از همه خیانت و همراهی برخی حکام عرب در عادیسازی با رژیم جعلی است که جهان اسلام را دچار انشقاق و اختلاف نموده و خیانتی در حق ملت فلسطین مرتکب شده اند که جرم آن سنگینتر از جنایت اسرائیل و دردناکتر از حمایتهای اروپا و امریکا از این رژیم است.

اما با عنایت الهی و به لطف بیداری امت اسلامی، صبر و ایستادگی ملت فلسطین و آمادگی گروههای مقاومت، رژیم تروریستی اسرائیل امروز در بن بست سیاسی داخلی و وضعیت شکننده امنیتی گرفتار است و در منجلاب تباهی آخرین دست و پای خود را میزند. یقینا ادامه جنایات دشمن صهیونیستی به معنی ادامه نبرد مقاومت با این رژیم در سرتاسر اراضی فلسطینی است. مقاومت تنها راه مقابله با رژیم جنایتکار اسرائیل است و گروههای مقاومت در نهایت آمادگی و توان از آرمان فلسطین تا تحقق آزادی کامل فلسطین تاریخی از بحر تا نهر دفاع خواهند کرد.

محور مقاومت با راهبری نیروی قدس و با استعانت از روح شهدای مقاومت بویژه بزرگ میدان دار مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی، سرزمین فلسطین را از چنگال آن رژیم منحوس آزاد خواهد کرد. قدس بدست نیروی قدس آزاد میشود. ادعای مزعوم صهیونیستها در بنای هیکل سلیمان در بیت المقدس باطل گردیده و به جای آن تمثال حاج قاسم سلیمانی بر دروازه های مسجدالاقصی برافراشته خواهد شد.

مجلس شورای اسلامی ضمن محکومیت جنایات رژیم غاصب اسرائیل، با مردم فلسطین، پارلمان و نمایندگان این کشور ابراز همدردی و همبستگی نموده، آمادگی کامل خود را برای هرگونه کمک به ملت مظلوم فلسطین اعلام میدارد. مقاومت را تنها راه رهایی و آزادی فلسطین دانسته و با تاکید بر وحدت داخلی فلسطینی، از ملتهای مسلمان منطقه میخواهد تا برادران و خواهران فلسطینی خود را یاری رسانند.

الَّذينَ أُخرِجوا مِن دِيارِهِم بِغَيرِ حَقٍّ إِلّا أَن يَقولوا رَبُّنَا اللَّهُ ۗ وَلَولا دَفعُ اللَّهِ النّاسَ بَعضَهُم بِبَعضٍ لَهُدِّمَت صَوامِعُ وَبِيَعٌ وَصَلَواتٌ وَمَساجِدُ يُذكَرُ فيهَا اسمُ اللَّهِ كَثيرًا ۗ وَلَيَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن يَنصُرُهُ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزيزٌ (حج - ۴۰)


- کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

- گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین
مجلس شورای اسلامی

پربیننده ترین خبرها