گفتگوی تلفنی مقتدی صدر با «هنیه» و «النخاله» و آمادگی کامل برای حمایت از فلسطین

گفتگوی تلفنی مقتدی صدر با «هنیه» و «النخاله» و آمادگی کامل برای حمایت از فلسطین
چهارشنبه 22 ارديبهشت 1400 - 10:00

رهبر جریان صدر در گفتگوی تلفنی با رهبران حماس و جهاد اسلامی فلسطین بر آمادگی کامل برای حمایت از فلسطین و مبارزان فلسطینی تاکید کرد.

العالم - عراق

به گزارش السومریه، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر از آمادگی کامل برای حمایت از ملت فلسطین خبر داد.

دفتر صدر در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق تلفنی با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و «زیاد النخاله» دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین گفتگو کرده است.

در این بیانیه آمده است: صدر بر آمادگی کامل برای حمایت از ملت فلسطین و مبارزان فلسطینی تاکید کرده است و حملات کوبنده رزمندگان فلسطینی به دشمن صهیونیست را مورد تمجید قرار داده و در این باره تبریک گفته است.

یادآور می‌شود که روز گذشته هم «ابو یاسر» معاون جهادی مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق از آمادگی برای دفاع از مسجد الاقصی خبر داد.

وی بیان کرد: ما آمادگی کامل خود را اعلام می‌کنیم و آماده جانفشانی برای مقدسات از جمله قدس شریف و مسجد الاقصی هستیم.

ابویاسر گفت: ما منتظر اشاره هستیم. ما سربازان مقدسات هستیم. ما مشتاق رویارویی با دشمنان خدا و انسانیت و مشتی جنایتکار اسرائیلی هستیم.

مقتدی صدر پیش از این هم در اظهار نظری به رویدادهای مربوط به قدس و مسجد الاقصی واکنش نشان داده و اعلام کرده بود: ما برای سازشکاران متاسفیم.

المالکی: تحرکات عادی سازی بی‌سرانجام است/ آفرین بر حملات کوبنده شما علیه رژیم غاصب و زورگو

از سوی دیگر «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون عراق هم با اشاره به بی سرانجام بودن تحرکات عادی سازی روابط میان سازشکاران و رژیم صهیونیستی به تمجید از حملات رزمندگان مقاومت فلسطین علیه رژیم غاصب پرداخت.

وی در توییتی اعلام کرد: ای قهرمانان مقاومت فلسطین ما به شما حملات دلاورانه علیه رژیم صهیونیستی غاصب را تبریک می‌گوییم. این همان واکنشی است که امت اسلامی انتظارش را در برابر زورگویی صهیونیست‌ها و هتاکی به مسجد الاقصی با توجه به ادامه سکوت جامعه بین المللی و عربی، داشت. به شما این مبارزه مستمرتان را تبریک می‌گوییم و ما و امت اسلامی با شما هستیم و عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها راه به جایی نخواهد برد.

تسنیم

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها