دستگیری رهبران و فعالان جنبش حماس در کرانه باختری

دستگیری رهبران و فعالان جنبش حماس در کرانه باختری
چهارشنبه 22 ارديبهشت 1400 - 12:41

نظامیان صهیونیست در سایه ناتوانی تل‌آویو در مهار عملیات‌های موشکی و راکتی مقاومت، بامداد امروز با حمله به مناطق مختلف کرانه باختری، شماری از رهبران و فعالان جنبش حماس را دستگیر کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

نظامیان صهیونیست، بامداد امروز (چهارشنبه- ۱۲می)، شمار زیادی از رهبران و فعالان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را در کرانه باختری دستگیر کردند.

خبرنگار «روسیا الیوم» با انتشار این خبر، گزارش داد که در حمله بامداد امروز نظامیان صهیونیست، به مناطق مختلف کرانه باختری، برای دستگیری و بازداشت رهبران و فعالان جنبش حماس، یک فلسطینی در «طوباس» واقع در شمال کرانه باختری به شهادت رسید.

وزارت بهداشت فلسطین نیز شهادت یک جوان فلسطینی دیگر با گلوله نظامیان صهیونیست را تایید و اعلام کرد که در جریان حمله نیروهای صهیونیست به اردوگاه «الفوار» در جنوب الخلیل این جوان فلسطینی هدف قرار گرفت و به شهادت رسید.

خبرگزاری فلسطینی «معا» نیز به نقل از شاهدان عینی از حمله نظامیان صهیونیست به شهر نابلس در شمال کرانه باختری خبر داد و نوشت که طی این حمله یکی از رهبران حماس به نام «یاسر البردساوی» دستگیر شد.

به گفته شاهدان عینی، نظامیان اشغالگر همچنین «سامح عفانی» از رهبران حماس در شهر «قلقیلیه» و «محمد عصیده» یکی از فعالان این جنبش ازشهرکی در نابلس را به همراه شمار دیگری از فعالان این جنبش در دو شهر مذکور بازداشت کردند.

این در حالی است که به اعتراف رسانه‌های صهیونیستی، در سه روز اخیر، حدود ۱۰۰۰ موشک و راکت به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است.

درگیری‌های در فلسطین اشغالی چند روزی است که بسیار متشنج شده است تا جایی که برخی از آن به عنوان انتفاضه جدید یاد می‌کنند. ماجرا از آنجا تشدید شد که نظامیان صهیونیست از صبح روز (۱۰ می)، مصادف با ۲۸ ماه مبارک رمضان، با حمله به صحن‌های مختلف مسجدالاقصی، آن را به یک میدان جنگ تبدیل کردند و ضمن محاصره آن، با استفاده از بمب‌های صوتی، گاز‌‌ اشک‌آور، گلوله‌های پلاستیکی و حتی فلزی، نمازگزاران و تحصن‌کنندگان در این مکان مقدس را هدف قرار دادند.

علاوه بر آن در مناطق مختلف کرانه باختری نیز، نظامیان و شهرک‌نشنیان صهیونیست با فلسطینیانی که در اعتراض به طرح‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی قدس و اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها از جمله اقدام برای تصاحب محله الشیخ جراح و اخراج فلسطینی‌ها از آن به خیابان آمده بودند نیز درگیر شدند.

در پاسخ به این جنایات، نیروهای مقاومت فلسطین وارد عمل شدند.اراضی اشغالی از جمله قدس، عسقلان، تل‌آویو و شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه از عصر روز گذشته و پس از هشدار گروه‌های مقاومت فلسطین تا این لحظه شاهد حملات راکتی گسترده مقاومت است. ارتش صهیونیست نیز شماری از نیروهای ذخیره خود را فراخوانده و در حال بمباران کور مناطق مختلف در نوار غزه است.

این اقدام تلافی‌جویانه در حالی صورت می‌گیرد که سرانجام صبح دیروز، در پی هشدار شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و تعیین ضرب‌الاجل دوساعته،نظامیان صهیونیست ناگزیر شدند از مسجدالاقصی عقب‌نشینی کنند. اما در مقابل به بمباران کور مناطق مسکونی در نوار غزه ادامه داد که با پاسخ شدید مقاومت مواجه شد و سیل موشک‌های مقاومت به سوی تل‌آویو، فرودگاه بن‌گوریون و بئرالسبع روانه شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها