وحشت صهیونیست ها از مقاومت/ تل‌آویو عقب‌نشینی کرد؛ تعویق حکم تخلیه محله شیخ جراح فلسطین

وحشت صهیونیست ها از مقاومت/ تل‌آویو عقب‌نشینی کرد؛ تعویق حکم تخلیه محله شیخ جراح فلسطین
چهارشنبه 22 ارديبهشت 1400 - 13:46

دادگاه رژیم صهیونیستی بر اساس یک گزارش محرمانه دستگاههای اطلاعاتی و نظامی این رژیم، حکم تخلیه محله شیخ جراح از ساکنان فلسطینی آن را تحت فشار تنش‌ها و گروه‌های مقاومت به تعویق انداخت.

العالم _ فلسطین اشغالی

به دنبال افزایش تنش‌ها و خشونت‌های گسترده نظامیان رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها در قدس که منجر به بی ثباتی بی سابقه در این شهر مقدس شده است، دادگاه اسرائیل صدور حکم اخراج خانواده‌های فلسطینی از محله شیخ جراح در شرق مسجد الاقصی را به تعویق انداخت.

دادگاه رژیم صهیونیستی قرار بود روز دوشنبه در جلسه ای این حکم را صادر کند.

براساس گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، اعتراضات مردم فلسطین به تصمیم رژیم صهیونیستی در مورد اخراج خانواده‌های فلسطینی از این محله قدیمی و تاریخی منجر به برخورد خشن نظامیان صهیونیست با فلسطینیها در نقاط مختلف اراضی اشغالی و همچنین شهادت و مجروح شدن صدها فلسطینی شده است.

در نهایت خشونتهای نظامیان رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیها منجر به پاسخ کوبنده مقاومت فلسطینی و حملات راکتی گسترده به شهرکهای صهیونیست و ترس و وحشت صهیونیستها شده است.

این گزارش افزود: تعویق اجرای این حکم به درخواست «آویخای مندلبلیت» دادستان کل رژیم صهیونیستی به دلیل وقوع بی ثباتی و ناپایداری‌های در بیت المقدس اعلام شده است.

براساس گزارش منابع صهیونیستی، مندلبلیت گزارش محرمانه ای از سازمانهای اطلاعاتی و نظامی رژیم صهونیستی به دادگاه ارسال کرده است که در آن درباره شعله ور شدن تنشها و درگیریها در نتیجه اخراج خانواده های فلسطینی از محله شیخ جراح هشدار شدید داده شده است.

اهالی محله شیخ جراح از سال ۱۹۷۲ با توطئه‌ای صهیونیستی مقابله می‌کنند که قصد بیرون کردن این خانواده‌ها از منازلشان را دارد. دادگاه رژیم صهیونیستی اخیرا به چند خانواده فلسطینی در محله شیخ جراح اعلام کرده بود که باید منازل خود(که به نفع شهرک‌نشینان صهیونیست مصادره شده) را تا روز دوشنبه، تخلیه کنند و این مهلت برای تعداد دیگری از خانواده‌های فلسطینی تا ابتدای آگوست است.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها