جلسه دوم شورای امنیت درباره غزه برگزار می شود

جلسه دوم شورای امنیت درباره غزه برگزار می شود
چهارشنبه 22 ارديبهشت 1400 - 15:13

شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی تجاوزهای اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه و تنش‌ها در فلسطین اشغالی، بار دیگر جلسه اضطراری برگزار می‌کند.

العالم ـ آمریکا

حملات جدید و گسترده گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه به تل‌آویو و همچنین تجاوزهای امروز ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، شورای امنیت را به برگزاری مجدد جلسه اضطراری در این باره واداشت.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست» شورای امنیت سازمان ملل امروز (چهارشنبه) جلسه‌ای غیرعلنی را برای بررسی افزایش تنش‌ها بین رژیم صهیونیستی و نوار غزه برگزار می‌کند.

روز دوشنبه بود که پانزده عضو شورای امنیت جلسه‌ای را پشت درب‌های بسته برای بررسی خشونت‌ها در قدس اشغالی و سرکوب اعتراضات فلسطینی‌ها توسط نظامیان صهیونیست برگزار کردند اما با وتوی آمریکا نتیجه‌ای از این جلسه حاصل نشد.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، برخی از اعضای شورای امنیت از جمله چین - که عضو دائم این شورا است - با صدور بیانیه ای خواستار کاهش تنش‌ها بین صهیونیست‌ها و فلسطینیان شدند.

یک منبع که خواست نامش فاش نشود، به جروزالم‌پست گفت: «واشنگتن فعالانه در حال تلاش‌های دیپلماتیک در پشت صحنه با همه طرف‌ها است تا به یک آتش‌بس دست پیدا کند و نگران است که بیانیه شورای امنیت در این لحظه غیرسازنده باشد».

پربیننده ترین خبرها