حماس: نقاط ضعف دشمن صهیونیستی را بخوبی می‌شناسیم

حماس: نقاط ضعف دشمن صهیونیستی را بخوبی می‌شناسیم
چهارشنبه 22 ارديبهشت 1400 - 17:06

سخنگوی جنبش حماس ضمن اعلام اینکه مقاومت به نقاط ضعف رژیم صهیونیستی بخوبی آگاه است، تصریح کرد، در صورتی که رژیم اشغالگر به حملات خود بیفزاید مقاومت فلسطین نیز پاسخ خود را تشدید خواهد کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

«فوزی برهوم» سخنگوی جنبش حماس گفت، فلسطینی‌ها بر سر حقوق خود چانه‌زنی نمی‌کنند و آن را با تمام قدرت خواهند گرفت.

وی گفت: اگر مقاومت فلسطین به تجاوزهای رژیم اشغالگر به مسجدالاقصی پاسخ نمی‌داد شهرک‌نشینان به آن یورش می‌بردند، ما شهدای هتک حرمت این مسجد بودیم و دیگر کسی نبود که داخل آن نماز بخواند.

برهوم ضمن اعلام اینکه جهان جز به قدرت احترام نمی‌گذارد، افزود، حماس نقاظ ضعف و شکنندگی رژیم اشغالگر را بخوبی می‌شناسد و می‌داند چگونه با آن برخورد کند.

وی ادامه داد، ضربه موشکی مقاومت فلسطین به تل‌آویو در نوع خود بزرگترین ضربه تا کنون بود و این عملیات، قدرت مقاومت را نشان داد قدرتی که تل‌آویو آن را ندیده بود.

برهوم هشدار داد در صورتی که رژیم اشغالگر به حملات خود بیفزاید مقاومت فلسطین نیز پاسخ خود را تشدید خواهد کرد.

وی افزود، میانجی‌گری‌ها و تماس‌های همیشگی از طرف مصر، سازمان ملل، ترکیه و قطر برای آتش‌بس و تفاهم وجود داشته اما در نهایت به عدم پایبندی رژیم اشغالگر به این تفاهمها ختم شده است.

برهوم در پایان گفت، معادله بمباران شهر در مقابل بمباران شهر پابرجاست و باعث سردرگمی رژیم صهیونیستی شده و این رژیم در باتلاقی افتاده که توانایی خروج از آن را ندارد.

همچنین «موسی ابومرزوق» نایب رئیس دفتر سیاسی حماس گفت که تماس‌های زیادی بین حماس با چند کشور عربی و اسلامی از جمله «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر درباره اوضاع نوار غزه در جریان است.

ابومرزوق در مصاحبه با وبگاه «الخلیج اونلاین» با اشاره به میانجی‌گری قطر و مصر برای برقراری آتش‌بس در غزه گفت: «این میانجی‌گری‌ها تاکنون برای بازگشت آرامش نتیجه‌ای نداشته است.»

او افزود که رژیم اشغالگر آغازگر این تنش‌ها بوده و بایستی دست از اقدامات خود بردارد و مسئولیت کامل این تنش‌ها بر عهده این رژیم است.

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین گفت: «رهبران حماس به میانجی‌گران تأکید کردند که پیام ما روشن است و آن تقویت موضع ملت فلسطین در قدس و مسجدالأقصی، باقی ماندن خانواده‌های در معرض کوچ در خانه‌هایشان در محله شیخ جراح و اعمال فشار بر رژیم اشغالگر برای عقب‌نشینی از اقدامات خود در این محله است.»

او تأکید کرد که حماس هرگز در برابر عملیات یهودی‌سازی شهر قدس و کوچاندن ملت فلسطین، ساکت نخواهد ماند و ما از حمایت‌های عربی و اسلامی برخورداریم.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای حمله رژیم اسرائیل به نوار غزه به ۴۳ نفر رسیده که در میان آنها دوازده کودک و سه زن وجود دارند. همچنین تعداد مجروحان به ۲۳۳ نفر رسیده است.

بنا بر گزارش تلویزیون رژیم صهیونیستی، در این سه روز حدود ۱۰۰۰ موشک و راکت به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است.

پربیننده ترین خبرها