واکنش دیوان کیفری بین‌المللی به حوادث فلسطین و امکان ارتکاب جنایات جنگی

واکنش دیوان کیفری بین‌المللی به حوادث فلسطین و امکان ارتکاب جنایات جنگی
چهارشنبه 22 ارديبهشت 1400 - 16:18

دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به حوادث فلسطین اشغالی گفت که با دقت درگیری‌های اخیر فلسطین اشغالی و امکان ارتکاب جنایات جنگی را بررسی می کند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

روزنامه نیویورک‌تایمز خبر داد که «فاتو بنسودا» دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی، در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی شدید از بالا گرفتن خشونت‌ها در کرانه غربی، قدس، داخل و پیرامون نوار غزه اعلام کرد که به هر موردی که در حیطه قضایی آن باشد، رسیدگی خواهد کرد.

پیش از بروز مناقشه جاری، دفتر بنسودا ماه مارس گذشته اعلام کرده بود که تحقیقاتی را در مورد اتهامات جنایات جنگی طرفین درگیر آغاز کرده است. تصمیم مذکور که خشم اسرائیلی‌ها را برانگیخت با استقبال فلسطینی‌ها روبرو شد.

دیوان مستقر در لاهه هلند تحقیقات مقدماتی در مورد جنگ ۵۰ روزه سال ۲۰۱۴ اسرائیل علیه نوار غزه را نیز آغاز کرده است.

اسرائیل عضو دیوان نیست و قضاوت آن را به رسمیت نمی‌شناسد؛ با این حال دیوان خود را حائز صلاحیت در کرانه باختری، نوار غزه و بیت‌المقدس شرقی می‌داند.

دادستان کل در ادامه این بیانیه خواهان آرامش، خویشتنداری و توقف خشونت‌ها از جانب طرف‌های درگیر شد.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی در دو روز گذشته نوار غزه را آماج حملات زمینی و هوایی خود قرار داده که موجب ویرانی زیرساخت‌ها و مراکز درمانی این باریکه شده است.

نیروهای مقاومت اسلامی در غزه نیز به‌تلافی حملات صهیونیست‌ها به این باریکه، سرزمین‌های اشغالی توسط صهیونیست ها را با راکت و موشک هدف گرفته‌اند که تعدادی از صهیونیست‌ها در این حملات کشته و مجروح شده‌اند.

وزارت بهداشت غزه ظهر امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که تعداد شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه به ۴۴ نفر از جمله ۱۳ کودک و ۳ زن افزایش یافته است.

۲۹۶ غیرنظامی نیز در جریان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در دو روز گذشته مجروح شده‌اند که اکثر آنها را کودکان و زنان تشکیل می‌دهد.

اکثر کشورهای جهان حملات بی‌رحمانه و غیرانسانی رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کرده و خواهان توقف فوری آن شده‌اند. همچنین در دو روز گذشته ده‌ها تظاهرات در شهرهای مختلف جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه و قدس اشغالی برگزارشده است.

پربیننده ترین خبرها