غافلگیری غیرمنتظره برای رژیم اشغالگر .. مقاومت فلسطینی با این رژیم چه کرد؟

چهارشنبه 22 ارديبهشت 1400 - 18:51

"صائب شعث"، کارشناس روابط عربی گفت: مقاومت فلسطینی توانسته است با حمایت محور مقاومت شامل ایران، سوریه و حزب الله، سلاح های خود را توسعه دهد.

العالم - فلسطین اشغالی

این مساله موجب شده است که رژیم اشغالگر اسرائیل از لحاظ نظامی از قدرت و هوشمندی مقاومت غافلگیر شود و این امر، موجب دستپاچگی سامانه گنبد آهنین شده است که گمان می رفت مانعی دربرابر موشک های مقاومت باشد.

صائب شعب در گفتگو با شبکه العالم گفت: آنچه موجب دستپاچگی رژیم اشغالگر اسرائیل شد، این است که حرکت جوانان فلسطیی در اللد و دیگر شهرهای واقع در اراضی اشغالی برای مقابله با رژیم اسرائیل آغاز شده و نسل جدید فلسطین، وضعیت تاریخی جدید را در مقابله با رژیم اشغالگر فراهم کرده است.

وی افزود: سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی از نفوذ به داخل مقاومت فلسطین در غزه ناتوان مانده است.

شعث تصریح کرد: پیام مقاومت فلسطین در نبرد شمشیر قدس به قلب صهیونیست ها در تل آویو و دیگر شهرک ها رسیده است . این درحالیست که رژیم صهیونیست، با ادامه وحشی گری خود علیه فلسطینی ها تلاش می کند تا مقاومت را وادار به پذیرفتن شرایط خود کند.

شعث افزود: رژیم اشغالگر تلاش می کند تا با هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه ، مقاومت را دستپاچه کند.

وی تاکید کرد: مقاومت فلسطینی به هیچ یک از شهرک نشینان اجازه نخواهد داد تا حتی یک خانه از خانه های فلسطینی ها را بگیرند و مقاومت اکنون با عزم و اقتدار بیشتر، تلاش می کند تا خود را به قلب رژیم صهیونیستی برساند.

این کارشناس روابط عربی اظهار داشت دولت امریکا، بیشتر از صهیونیست ها، صهیونیستی است و از عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر استقبال کرد و این دولت، از صهیونیست ها نسبت به فلسطینی ها و مسلمانان افراطی تر است.

وی امریکا را دشمن اساسی ملت فلسطین دانست و گفت به همین دلیل آمریکا نمی تواند نقش میانجی را میان فلسطینی ها و صهیونیست ها ایفا کند.

شعث گفت : صهیونیست ها که آمده اند تا از ثروت های ملت فلسطین بهره برداری کنند، به کشورهایی که از آنجا آمده اند، بازخواهند گشت و نتنیاهو با این کار، به دام جنگ افتاده و در آتش آن می سوزد.

وی اظهار داشت : جامعه بین الملل و سازمان ملل و دیگر نهادهای بین المللی ، همه آن ها دروغی است که امریکا آنرا اداره می کند چرا که رژیم صهیونیستی در هر جنگی که وارد آن شود، به غرب نیاز دارد.

وی گفت: آمریکا هر وقت که ضرورت اقتضا کند، به خاطر منافعش ، هم پیمانان خود را رها می کند.

پربیننده ترین خبرها