پوشش تحولات فلسطین به سبک رسانه های اماراتی و سعودی

پوشش تحولات فلسطین به سبک رسانه های اماراتی و سعودی
چهارشنبه 22 ارديبهشت 1400 - 22:35

به نظر می رسد نظام های عربی عادی ساز تصمیم گرفته از عادی سازی فراتر رفته  تا با اسرائیل  ائتلاف استراتژیک کنند و همه سیاستهای این رژیم  نسبت به فلسطین، قدس و مسجدالاقصی را پذیرفته و کامل از فضای  عربی و اسلامی جدا شوند.

العالمكشكول

این واقعیت تلخ علیرغم بروز در سالهای اخیر اما پس از جنایت های رژیم صهیونیستی در ماه مبارک رمضان در قدس و به ویژه منطقه شیخ جراح و مسجدالاقصی و اخیرا نیز در حمله وحشیانه به غزه بسیار بروز یافته است.

یک دهه پیش چه کسی تصور می کرد نظام های عربی و مسئولان و خبرنگاران و فعالان عرب علنا به مقاومت فلسطین حمله کرده و آنان را به اقدامات تروریستی متهم کنند و از قداست مقدسات اسلامی کاسته و از صهیونیست ها دفاع کنند و کشتار و آواره کردن فلسطینی ها و یهودی سازی قدس را توجیه کنند.

مساله قابل توجه اینکه آنها کشورهای عربی تازه عادی ساز ترامپی به ویژه کشورهای عربی خلیج فارس به ویژه عربستان و امارات هستند و عجیب اینکه آنها گروه‌ها و افرادی بودند که با صدا و تصویر بدون ترس و خجالت گویی از اکتشافات بی سابقه ای سخن می گویند.

امروز در یک درگیری بزرگ نیروهای مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی در پاسخ به جنایت ها و کشتارها و وحشی گری نیروهای اشغالگر در قدس، الاقصی و منطقه شیخ جراح شاهد ناهنجاری های مادرزادی رسانه های عادی ساز به ویژه عربستان و امارات هستیم زیرا درست زمانی که مردم کشورهای عربی و اسلامی مقاومت اسلامی و ملت مظلوم فلسطین پیروز شده می بینیم این رسانه ها نه تنها کاملا حوادث اسرائیل را بیان می کنند بلکه تلاش کرده تا با همه امکانات در فضای رسانه ای ، بر روایت های فلسطینی سرپوش بگذارد.

همه شبکه های حامی مقاومت از جمله العالم، المنار و المیادین و حتی بسیاری از شبکه های بی طرف سخنان اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را پس از واکنش مقاومت به حملات اسرائیل را پخش کردند

اما شبکه های سعودی و اماراتی از جمله العربیه، الحدث ،اسکای نیوز امکانات خود را برای پخش سخنان و تهدیدهای بنیامین نتانیاهو به کار می گرفتند.

کما اینکه سخنان اویو کوخافی رئیس ستاد مشترک ارتش وبنی گانتز وزیر جنگ اسرائیل را که مملو از تهدید و وعید و مسئول دانستن فلسطین است را مستقیما پخش می کنند.

مساله قابل توجه اینکه نادیده انگاشتن سخنان رهبران حماس وسایر فرماندهان گروههای مقاومت توسط این شبکه های عادی ساز با انتقال انبوه و نامانوس سخنان مسئولان اسرائیلی توسط این شبکه هاست به گونه ای که برنامه های عادی خود برای انتقال آن سخنان قطع می کنند تهدیدهای آنان و مقصر دانستن فلسطینیها در جنایت های نیروهای اشغالگر را به شدت بزرگ نشان می دهند.

رسانه های تازه عادی ساز به طرز عجیبی شبیه اسرائیل شده به گونه ای که شبکه های شان به شبکه های اسرائیلی تبدیل شده به گونه ای که حتی بخش های خبری این شبکه ها هیچ اشاره ای به سخنان فرماندهان مقاومت و جنایت های اشغالگران غزه و کشتارهایش در قدس و الاقصی نمی کند و فقط به انتقال اخبار شبکه های اسرائیلی از یک درگیری بزرگ در فلسطین سخن می گوید.

اما پایگاههای الکترونیکی وابسته به عادی سازان، نسبت به فلسطینیان و مقاومت گستاخ تر و نسبت به روایت های اسرائیلی مسئول تر هستند زیرا این روزها مگس های الکترونی را به شکل قابل توجهی فعال کرده اند تا فلسطینی ها را متجاوز و اسرائیل را مورد تجاوز قرار گرفته نشان دهند و این موضع گیری ها حتی از مواضع رسانه های اسرائیل فراتر رفته است و توضیحات و توییت های این مگس الکترونکی را منتقل می کند تا وانمود کند نماینده عربهاست .

پربیننده ترین خبرها