عطوان اظهار داشت؛

حمله موشکی به خط لوله ایلات-عسقلان ضربه‌ای استراتژیک به اسرائیل و سازشکاران عرب

حمله موشکی به خط لوله ایلات-عسقلان ضربه‌ای استراتژیک به اسرائیل و سازشکاران عرب
پنج‌شنبه 23 ارديبهشت 1400 - 14:50

عبدالباری عطوان حمله مقاومت فلسطین به خط لوله انتقال نفت از بندر ایلات به عسقلان را حامل پیامی برای ملت مصر دانست.

العالم - فلسطین اشغالی

به دنبال هدف گرفتن خط لوله انتقال نفت از بندر ایلات به عسقلان توسط موشک‌های مقاومت فلسطین، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر برجسته جهان عرب و سردبیر روزنامه رای‌الیوم اظهار داشت، تخریب این خط که اسرائیل و سازشکاران عرب قصد داشتند آن را برای صادرات نفت خلیج فارس به جهان جایگزین کانال سوئز کنند، یک ضربه استراتژیک و حامل پیام همبستگی با ملت بزرگ مصر بود مبنی بر اینکه مقاومت از همه مرزها و ادیان و مذاهب عبور می‌کند.

تنش میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها پس از آن افزایش یافت که رژیم صهیونیستی در صدد اجرایی کردن تصمیم تخلیه محله «الشیخ جراح» در شهر قدس برآمد و با اعتراض ساکنان محله و دیگر فلسطینی‌ها در قدس بویژه در مسجدالاقصی روبه‌رو شد. پس از محاصره شماری از نمازگزاران معترض در مسجدالاقصی، گروه‌های مقاومت در نوار غزه با طرح معادله‌ای جدید به نام «ربط غزه به قدس» اعلام کردند که طبق ضرب‌الاجلی چندساعته، رژیم صهیونیستی باید تخلیه شیخ جراح و محاصره فلسطینی‌ها در مسجد را پایان دهد.

در پی استنکاف رژیم صهیونیستی از این خواسته، گروه‌های مقاومت، شهرهای مختلف فلسطین اشغالی را هدف شلیک موشک و راکت قرار دادند. رژیم صهیونیستی تاکنون هم محاصره مسجد را پایان داد به طوری که امروز در عید فطر دهها هزار فلسطینی با حمایت از غزه، نماز عید به جا آوردند و هم حکم تخلیه محله شیخ جراح به تعویق افتاده است.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها