برنامه های شبکه العالم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران

برنامه های شبکه العالم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران
پنج‌شنبه 23 ارديبهشت 1400 - 22:00

شبکه العالم با توجه به نزدیک شدن به برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران پخش زنده ویژه برنامه های «ایران تنتخب» را با رویکرد تبیینی و تمرکز بر دموکراسی و شیوه انتخابات در ایران برای مخاطبان جهانی خود آغاز کرده است.

العالم - ایران / سیاسی

معرفی نامزدهای انتخابات، تشریح تاریخچه و ساختار انتخابات در ایران و مقایسه آن با سایر کشورها، جایگاه ریاست جمهوری، آرایش سیاسی نامزدهای انتخاباتی، اخبار رسانه های خارجی، تحلیل مقالات اتاق های فکر غربی و عربی و انعکاس نظرات مردمی از بخش های مختلف برنامه «ایران انتخاب می کند» می باشد که با استفاده از وله، کلیپ و فوتو و موشن گراف های جذاب و متنوع بصورت زنده از استودیو العالم در تهران به روی آنتن می رود.

همچنین در این برنامه با دعوت از کارشناسان سیاسی داخلی و خارجی از کشورهای لبنان، عراق، فلسطین، سوریه و نیز صاحبنظران مستقر در اروپا و آمریکا انتخابات ایران زیر ذره بین قرار داده می شود.

مجموعه «ایران تنتخب» به تهیه کنندگی و نویسندگی محمد معین مقامی، اجرای افنان المعمار، محمد باقر حیدری و حسین الموسوی، دستیاری تهیه زهرا کهرسودفر، ترجمه ملاک انصاری و تدوین و گرافیک فرزانه عبادزاده و داوود برومند تهیه و تولید می شود.

برنامه زنده ایران تنتخب پنجشنبه ها به مدت 25 دقیقه ساعت 22 به وقت تهران روی آنتن شبکه العالم می رود.

این برنامه در هفته منتهی به انتخابات 28خردادماه سال جاری هرشب آخرین اخبار و اطلاعات داخلی و خارجی مربوط انتخابات را برای بینندگان عرب زبان خود بررسی و تحلیل خواهد کرد. همچنین بر اساس برنامه ریزی های انجام شده بعد از برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران برنامه «ایران انتخاب می کند» با تحلیل بازتاب ها و نتایج آن ادامه خواهد یافت.

گالری

برنامه صبحگاهی صباح جدید نیز در روزهای منتهی به برگزاری انتخابات میزبان گزارشها و مهمانان ویژه خواهد بود تا درباره انتخابات ایران صحبت کنند. همچنین در این ایام علاوه بر برخی از برنامه های شبکه مانند هشتاغ، مع الحدث وپانوراما میان برنامه های آن شامل جوله حول العالم، باختصار، اینفو گرافیک، التواصل، صور و... رنگ و بوی انتخاباتی خواهند گرفت.

لازم به ذکر است در آستانه انتخابات اخبار و رویدادهای انتخاباتی با استناد به گزارش های خاص دفتر تهران و همچنین خبرنگاران و کارشناسان خارجی در بخش های خبری که دوازده ساعت از آنتن شبکه العالم را در طول شبانه روز به خود اختصاص می دهد سریع و شفاف اطلاع رسانی خواهد شد.

در فضای مجازی نیز سایت و سوشال های پر مخاطب شبکه العالم ضمن تولید اخبار مرتبط با انتخابات بخش های ویژه ای را در قالب تقاریر، یقال أن، کشکول، قضیة الیوم، ما رأیکم و خبر و اعرابه و... تقدیم مخاطبان عربی و فارسی می کند.

پربیننده ترین خبرها