شورای امنیت برای سومین بار درباره فلسطین تشکیل جلسه می‌دهد

شورای امنیت برای سومین بار درباره فلسطین تشکیل جلسه می‌دهد
جمعه 24 ارديبهشت 1400 - 08:18

شورای امنیت سازمان ملل متحد در روز یکشنبه برای سومین بار در طول یک هفته، برای بررسی تنش اخیر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین تشکیل جلسه می‌دهد.

العالم - آمریکا

پس از آنکه آنتونی بلینکن در نشست خبری با همتای استرالیایی خود از تلاش برای کاهش تنش در سرزمین‌های اشغالی فلسطین سخن گفت، لیندا توماس گرینفیلد نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد، از موافقت برای تشکیل نشست شورای امنیت حکایت کرد.

وی در یادداشت توئیتری خود نوشت: شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بحث در مورد وضعیت اسرائیل و غزه روز یکشنبه تشکیل جلسه می‌دهد.

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد اضافه کرد: ایالات متحده به طور فعالانه در بالاترین سطح در تلاش برای کاهش تنش‌ها به دیپلماسی ادامه خواهد داد.

در دو نشست قبلی این شورا که به صورت غیرعلنی و برای بررسی واکنش شورای امنیت به این تنش‌ها تشکیل شده بود، آمریکا به عنوان تنها مخالف دارای حق وتو، مانع از تصویب بیانیه ریاستی شورا برای دعوت طرف‌ها به کاهش تنش شد.

مشخص نیست در نشست روز یکشنبه که این بار به صورت علنی برگزار خواهد شد، آیا به جمع‌بندی برای یک اقدام مشخص و همچنین حداقل صدور یک بیانیه خواهند رسید یا خیر.

روسیه و دبیرکل سازمان ملل متحد هم خواستار برگزاری این نشست شده‌اند.

رزماری دیکارلو معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد هم در این باره گفت: خصومت‌ها در غزه و اسرائیل باید متوقف شود. غیرنظامیان فلسطینی و اسرائیلی هزینه ناپذیرفتنی می پردازند.

وی افزود: این خشونت باید جای خود را به یک تلاش جدی برای دستیابی به سازش در مورد همزیستی مسالمت آمیز با عزت بدهد. ما به خوبی می‌دانیم که شکست انجام چنین کاری، ادامه وضع موجود را رقم می‌زند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها