جمعه مقاومت فلسطینیان ...جنگ اشغالگران در سه جبهه

جمعه مقاومت فلسطینیان ...جنگ اشغالگران در سه جبهه
جمعه 24 ارديبهشت 1400 - 16:42

هشتگ #جمعه مقاومت در توییتر با استقبال زیاد کاربران شبکه های اجتماعی و فعالان برای اعلام همبستگی با مسجدالاقصی و نوار غزه که زیر حملات خشونت آمیز صهیونیست هاست، مواجه شد.

العالم داغهای مجازی

نیروهای صهیونیستی بامداد جمعه، به شرکت کنندگان در راهپیمایی های شبانه در چندین شهر کرانه باختری حمله کردند که در راستای ادامه حملات به مسجدالاقصی و نوار غزه است که از دوشنبه گذشته در معرض حملات خشن قرار گرفته است.

راهپیمایی هایی در شهرهای نابلس ،طولکرم و جنین واقع در شمال کرانه باختری و رام الله در مرکز و الخلیل و بیت لحم برگزار شد.

صدها فلسطینی نیز در شهر نابلس در راهپیمایی مرکز شهر به سمت منطقه قدیمی شرکت کردند.برخی فعالان در شبکه های مجازی اجتماعی گفتند دهها شرکت کننده در این راهپیمایی به ایست بازرسی نظامی حواره در جنوب این شهر عزیمت کرده و درگیری هایی با نیروهای اشغالگر مستقر در آنجا صورت گرفت.

صدها شهروند نیز در پویشی در مرکز شهر جنین شرکت کرده و شعارهایی در مخالفت با اشغالگران سر داده و سپس به ایست الجلمه در شمال این شهر حرکت کردند و درگیری هایی با نیروهای اشغالگر درگرفت. دهها نفر در حرکتی خودجوش در فلکه المناره در مرکز کرانه باختری شرکت و حملات اسرائیل را محکوم کردند.

صدها نفر نیز در راهپیمایی در مرکز شهر الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری شرکت و دهها جوان نیز در دو راهپیمایی در اردوگاه العروب و منطقه بیت امر در شمال این شهر به سوی مراکز تماس با نیروهای اشغالگر شرکت کردند.

راهپیمایی های برگزارشده در الخلیل در منطقه باب الزاویه و راهپیمایی العروب و بیت امر به درگیری هایی با اشغالگران در دو ایست نظامی منتهی شد.

شامگاه پنج شنبه برای چهارمین روز متوالی تظاهرات در چندین شهر و منطقه عربی سرزمین های 48 در اعتراض به حملات متجازوان به مسجدالاقصی و قدس و حملات بی وقفه صهیونیست ها به نوار غزه و حملات سربازان به مناطق فلسطین و حفاظت از شهرک نشینانی که فلسطینی ها را هدف قرار دادند ادامه داشت.

تظاهرات در مناطق الناصرة، سخنين، الرينة، شفاعمرو، الطيبة، عرعرة المثلث، طمرة، حيفا، البعنة، دير الأسد، كفر قرع، قلنسوة، عرابة، باقة غربي، كوكب أبو الهيجاء،طوبا الزنغرية، كفر مندا،جديدة،المكر، يافة الناصرة وكفر كنا ادامه دارد..

نیروهای اشغالگر شامگاه پنج شنبه نسبت به بازداشت فلسطینیانی که در محله های عرب نشین در اعتراض به حملات اشغالگران و شهرک نشینان به نمازگزاران و ساکنان منطقه شیخ جراح در قدس اشغالی، تظاهرات می کردند، اقدام کردند.

پربیننده ترین خبرها