دبیرکل سازمان ملل خواستار توقف درگیری‌ در فلسطین اشغالی شد

دبیرکل سازمان ملل خواستار توقف درگیری‌ در فلسطین اشغالی شد
جمعه 24 ارديبهشت 1400 - 13:13

دبیر کل سازمان ملل بدون اشاره به خشونت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها در قدس اشغالی، خواستار توقف درگیریهای نظامی میان صهیونیست‌ها با مقاومت فلسطین به احترام عید فطر شد.

العالم - آمریکا

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل خواستار توقف فوری خشونتهای میان رژیم صهیوینستی و فلسطینی‌ها شد.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، گوترش در حساب توئیتری خود نوشت: «به احترام عید(فطر)، من خواستار کاهش فوری تنشها و توقف خشونتها در نوار غزه و اسرائیل(فلسطین اشغالی) هستم. شمار زیادی از غیرنظامیان بیگناه کشته شده‌اند. این درگیری فقط باعث افزایش تندروی و افراط گرایی در کل منطقه خواهد شد.»

دبیر کل سازمان ملل در اظهارات خود اشاره‌ای به شروع خشونتها از طرف نظامیان رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیها در قدس اشغالی و محله شیخ جراح که زمینه ساز شروع درگیریهای نظامی بود نکرده است.

نظامیان صهیونیست از زمان شروع ماه مبارک رمضان با محدود کردن دسترسی مسلمانان فلسطینی به مسجدالاقصی و تلاش برای اخراج فلسطینیها از منازلشان در محله شیخ جراح باعث شهادت چندین فلسطینی و مجروح شدن صدها نفر شدند که پس از آن مقاومت فلسطین در حمایت از مردم قدس وارد کارزار شد.

درگیری نظامی میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

وزارت بهداشت نوار غزه امروز اعلام کرده که تاکنون، شمار قربانیان حملات ددمنشانه صهیونیست‌ها به ۱۱۹ شهید از جمله ۲۷ کودک و ۱۱ زن رسیده است. همچنین بیش از ۶۰۰ فلسطینی مجروح شده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها