در سایه عملیات "شمشیر قدس"؛ موشک‌های مقاومت تاریخ جدیدی را رقم می زنند

در سایه عملیات
شنبه 25 ارديبهشت 1400 - 10:38

دوشنبه گذشته، یعنی 6 روز پیش، مقاومت در غزه به یاری مسجدالاقصی و فلسطینیان ساکن قدس اشغالی، که توسط صهیونیست‌ها به اجبار از خانه‌های‌شان بیرون رانده می‌شوند، شتافت، و از آن روز موشک‌ها به جای سنگ‌ها بر سر صهیونیست‌ها ریخته می‌شود که حامل پیامی برای اسرائیل و حامیانش است با این محتوا: قدس مردانی دارد که از آن دفاع می‌کنند.

العالم- تحلیل روز

مقاومت اسلامی با عملیات "شمشیر قدس" به یاری مسجدالاقصی، قدس و فلسطینیان ساکن قدس شتافته است؛ شمشیری که تاریخی جدید و متفاوت را خواهد نوشت.

با "شمشیر قدس" هیبت ساختگی و پوشالی اسرائیل فرو ریخته و شهرک‌نشینان آن نشانه‌های فروپاشی طرح و توطئه‌های باندهای صهیونیستی را که می‌خواستند رژیم هیولایی در سرزمین فلسطین تاسیس کنند، به چشم می‌بینند.

نتانیاهو، ترامپ و کوشنر تصور می‌کردند که موفق شده‌اند با امضای توافقنامه‌های "صلح ابراهیم"!! با رژیم‌های مرتجع عربی، قضیه فلسطین را دفن کنند. در حالی‌که آنها فراموش کرده‌اند که این رژیم‌ها هیچ نقشی در منازعه با رژیم اسرائیل ندارند لذا با این توافقنامه‌ها هیچ تغییری در قضیه منازعه با این رژیم ایجاد نشده است، و پاسخ مقاومت در غزه به جنایات رژیم اشغالگر در قدس و محله "شیخ جراح"، دلیلی بر این واقعیت است.

قضیه فلسطین ثابت کرد که نه می‌میرد و نه دفن می‌شود بلکه از بین خاکسترها روشن‌تر ظاهر می‌شود به این دلیل که بعد از "شمشیر قدس"، جهانیان شاهد شدند که انتفاضه در داخل اراضی فلسطین شکل گرفت که شامل کرانه باختری، غزه، قدس و سرزمین‌های 1948 است و در سرزمین‌های 1948 تا لحظه کتابت این مقاله، 11 تن شهید شده‌اند و مرزهای مشترک فلسطین با اردن و لبنان نیز شهد قیام گسترده مردمی است.

در راستای تأکید بر وحدت در رویکرد و وحدت در هدف میان حزب‌الله و دیگر گروه‌های مقاومت در غزه و داخل فلسطین اشغالی، جنش حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد "محمد قاسم طحان" در جریان مشارکت در راهپیمایی‌های مردمی در مرزهای لبنان و فلسطین، که به منظور اعلام حمایت از قضیه قدس، فلسطین و مبارزان فلسطینی برگزار شد، به شهادت رسید.

برای نخستین بار، شهرهای صهیونیست‌نشین تل‌آویو، عسقلان، اللد، دیمونا و النقب و دیگر شهرک‌هایِ واقع در امتداد جغرافیایی فلسطین شاهد حملات گسترده و بی‌وقف مقاومت شده‌اند و سامانه موسوم به "گنبد آهنین" در این 6 روز در رهگیر بخش زیادی از موشک‌های مقاومت ناموفق عمل کرده است که البته بیشتر این موشک، تاسیسات حیاتی مانند کارخانه‌های شیمیایی و خطوط انتقال گاز را هدف قرار می‌دهند.

"اسرائیلی که شکست‌ناپذیر است"!! در حال فروپاشی است و به خود می‌لرزد. اسرائیلی که آمریکا و غرب حامیانش هستند به طوری‌که "نانسی پلوسی" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا امنیت آن را امنیت آمریکا خوانده است ولی این رژیم عادت‌های دیرینه خود را همچنان تکرار می‌کند یعنی دیوانه‌وار و در انتقام از شکست‌های در مقابل مردان مقاومت، خانه‌های اهالی غزه را بر سرشان آوار می‌کند. پایه‌های این رژیم خونخوار بر قتل، آواره کردن، مصادره کردن و سرقت بنا نهاده شده‌اند.

موشک‌های مقاومت ماهیت واقعی اسرائیل را آشکار کرد؛ رژیمی ناتوان و ضعیف که توان پرداخت هزینه جنایت‌هایش علیه ملت فلسطین را ندارد. اسرائیل در تاریخ حیات جعلی خود با مردانی همچون مردان مقاومت روبه‌رو نشده بود که بتوانند هیبت آن را بشکنند و به خاطر ترس از این مردان مقاومت، از تهدید خود برای حمله زمینی به نوار غزه عقب‌نشینی کند؛ زیرا این رژیم به خوبی می‌داند در صورتی‌که دست به حماقتی برای حمله زمینی به نوار غزه بزند، نه تنها سربازانش بلکه تمام طرح‌ها و توطئه‌های صهیونیستی در این باریکه محاصره‌شده دفن خواهند شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها