حمله پلیس دانمارک به تظاهرات حمایت از فلسطین+فیلم

شنبه 25 ارديبهشت 1400 - 13:46

پلیس دانمارک به تظاهرات حمایت از فلسطین در کپنهاگ حمله و علیه تظاهرات‌کنندگان از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

العالم - اروپا

پلیس «کپنهاگ» پایتخت دانمارک روز جمعه به جمعیتی که برای ابراز همبستگی با مردم فلسطین در خیابان‌های این شهر و مقابل سفارت رژیم صهیونیستی حضور یافته بودند، حمله کرد.

تظاهرات‌کنندگان بعد از طی مسافتی مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در کپنهاگ جمع شدند که در آنجا پلیس با شلیک گاز اشک‌آور و استفاده از باتوم تلاش کرد آن‌ها را متفرق کند.

چند زن و کودک که در بین تظاهرات‌کنندگان بودند تحت تاثیر گاز اشک‌آور قرار گرفتند اما نیروهای پلیس به استفاده از زور علیه معترضان ادامه دادند. سه نفر در جریان این تظاهرات بازداشت شدند.

گروهی از تظاهرات‌کنندگان هم در مقابل، به ساختمان سفارت رژیم صهیونیستی و به سمت پلیس سنگ پرتاب کردند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، پس از درگیری‌ها، در حالی که عده‌ای به نقطه آغاز تظاهرات بازگشتند و در آنجا به شعار دادن علیه رژیم صهیونیستی پرداختند، سایرین پرچم‌های فلسطین را در خیابان‌های کپنهاگ تکان می‌دادند و خواستار آزادی فلسطینیان بودند.

طبق اعلام تلویزیون دولتی دانمارک، حدود ۴۰۰۰ نفر در تظاهرات در همبستگی با مردم فلسطین شرکت کردند.

به گفته سازمان دفاع مدنی در غزه، شمار شهدای فلسطینی از آغاز حملات و بمباران‌های رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نواز غزه تا صبح امروز (شنبه - ۱۵ مه)، ۱۳۹ نفر از جمله ۳۹ کودک و ۲۲ زن بوده است.

در ادامه جنایات رژیم صهیونیستی، خبرگزاری فلسطینی «صفا» صبح امروز گزارش داد که صهیونیست‌ها بدون هشدار قبلی، منزل متعلق به خانواده یک غیرنظامی به نام «ابوحطب» واقع در اردوگاه پناهجویان «الشاطی» را بمباران کردند. در جریان این حملات دو زن و پنج کودک به شهادت رسیدند و نیروهای امدادرسانی، پیکرهای این شهدا را از میان آوار منزل ویران شده خارج کردند.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

در حالی که رژیم صهیونیستی در مقابل دیدگان جهانیان به کشتار مردم فلسطین ادامه می‌دهد، کشورهای اروپایی به جانبداری از این رژیم پرداخته‌اند.

«استفن سایبرت» سخنگوی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان دیروز اعلام کرد دولت این کشور تظاهرات در حمایت از فلسطینی‌ها را تحمل نخواهد کرد. وی در میانه تجاوزات و کودک‌کشی رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر، هشدار داد دولت مرکل اعتراضات ضد صهیونیستی در خاک آلمان را تحمل نمی‌کند.

پیشتر «ژرارد درمانین» وزیر کشور فرانسه در واکنش به فراخوان برگزاری تظاهرات در حمایت از فلسطینیان در حساب توئیتری خود نوشت: «از رئیس پلیس پاریس خواستم که تظاهرات روز شنبه در ارتباط با تنشهای اخیر در خاورمیانه (درگیری رژیم صهیونیستی و فلسطین) را ممنوع کند. در سال ۲۰۱۴ برنامه مشابهی باعث ایجاد اختلالات گسترده شد. به مقامات محلی دستورالعمل‌هایی داده شد تا هوشیار و سختگیر باشند.»

پلیس منطقه‌ای پاریس نیز با انتشار بیانیه‌ای گفته به درخواست وزارت کشور، پلیس پایتخت، ممنوعیت تظاهرات روز شنبه ۱۵ مه ۲۰۲۱ را صادر کرده است.

روز جمعه هم «سباستین کورتس» صدراعظم اتریش به‌جای اعلام همدردی با خانواده‌های شهدا و مجروحان فلسطینی در حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، از تل‌آویو حمایت کرد.

وی اعلام کرد که دستور داده تا پرچم‌های رژیم صهیونیستی نصب‌شده بالای مقر دولت اتریش در وین به حالت نیمه‌افراشته درآید.

فارس

پربیننده ترین خبرها