کرانه باختری؛ فیلی عظیم الجثه که به حرکت درآمده است

کرانه باختری؛ فیلی عظیم الجثه که به حرکت درآمده است
شنبه 25 ارديبهشت 1400 - 14:07

انتفاضه کنونی در کرانه باختری را باید به فیل تشبیه کرد که سخت به حرکت در می‌آید، اما اگر به حرکت درآید طومار صهیونیست‌ها را در هم خواهد پیچید.

العالم - فلسطین اشغالی

رای الیوم با اشاره به انتفاضه کنونی در کرانه باختری آنرا متفاوت از موارد قبلی دانسته و در ادامه این سئوال را مطرح کرده است که آیا «نتانیاهو» توان جنگ در سه جبهه همزمان را دارد؟

رای الیوم می نویسد: کرانه باختری مانند فیل است که آرام حرکت می‌کند؛ اما اگر به حرکت درآید هر چی شهرک نشین و نظامی اسرائیلی بر سر راهش باشد را نابود می‌کند.

جوانان کرانه باختری حامی مسجد الاقصی و محله شیخ جراح شده‌اند و همبستگی کاملی با مقاومت در غزه دارند و این تا تحقق همه اهداف هر اندازه که زمان ببرد و جانفشانی نیاز داشته باشد، ادامه خواهد یافت.

انتفاضه به« نابلس»، «الخلیل»، «جنین» و همه شهرها و مناطق و روستاها در کرانه باختری بازگشته است و رویارویی با نظامیان غاصب اسرائیلی شعله ور شده و خیابان‌ها و همه میادین به سرعت به آتش تبدیل شده است.

رای الیوم گزارش داد: شهادت شماری از فلسطینی‌ها در روز جمعه پس از نماز جمعه و در مناطق مختلف کرانه باختری، سرآغاز تحولی خطرناکی است که مقامات رژیم صهیونیستی به شدت از آن هراس دارند و از بیم وقوع آن به خود میلرزند.

این ترس به این دلیل است که کرانه باختری که حدود 25 سال از آرامش برخوردار بوده است به سبب تداخل با شهرک‌ها و عمق رژیم صهیونیستی به مثابه مسلخ واقعی رژیم صهیونیستی است به ویژه که اگر انتفاضه کنونی مشابه انتفاضه مسلحانه دوم شدت یابد و جوانان آن به سلاح روی آورند.

ملت فلسطین درسه ضلع در اراضی 1948، کرانه باختری و غزه بر مقاومت و یاری مسجد الاقصی و ساکنان محله شیخ جراح، متحد شده اند و این در سایه چتر حمایتی گروه‌های مقاومت فلسطین است

این دستاورد در شرایطی است که زوگویی رژیم صهیونیستی به حداعلی خود رسیده است و این برداشت اشتباه وجود دارد که ملت فلسطین تسلیم شده است.

رای الیوم می‌نویسد: جای هیچ شکی باقی نمی‌ماند که ساکنان کرانه باختری انتفاضه اول و دوم آنها، رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان را به وحشت انداخت، پرچمدار انتفاضه سوم با شجاعت هستند و شروع آن در روز جمعه و شهادت و زخمی شدن ده‌ها فلسطینی بود و روزهای آتی آکنده از تحولات شوک آور برای نتانیاهو شهرک نشینان آن است.

صبر راهبردی به سر آمده است و این انتفاضه متوقف نخواهد شد مگر با نابودی و جارو کردن همه شهرک‌های احداث شده در این سرزمین پاک و تشکیل کشور مستقل فلسطین بر همه اراضی اشغالی.

تسنیم

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها