همزمان با روز نکبت و جنایات صهیونیستها علیه فلسطینیان

فریاد مرگ بر اسرائیل در انگلیس و ایرلند طنین‌انداز شد

فریاد مرگ بر اسرائیل در انگلیس و ایرلند طنین‌انداز شد
شنبه 25 ارديبهشت 1400 - 17:34

همزمان با روز نکبت، هزاران نفر از مردم، فعالان مدنی، گروه‌های مدافع حقوق بشر و ضدجنگ امروز در شهرهای مختلف انگلیس و ایرلند تجمع کرده و با سر دادن شعارهای مرگ بر اسرائیل، از انتفاضه فلسطین حمایت کرده و خواستار توقف جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و واکنش فوری جامعه جهانی شدند.

العالم - اروپا

در این تظاهرات که از سوی «مجمع فلسطینیان در بریتانیا» و با حمایت «کارزار همبستگی با فلسطین»، «دوستان الاقصی»، «انجمن مسلمانان بریتانیا» و شمار دیگری از گروه های مدنی طرفدار فلسطین برپا شد، معترضان با سر دادن شعارهایی حمایت خود را از قدس شریف اعلام و جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به مناطق مسکونی را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در پایتخت انگلیس پس از تجمع در میدان «ماربل آرچ» واقع در قلب لندن و اهتزاز پرچم فلسطین، با فریاد مرگ بر اسرائیل، شرم بر تو اسرائیل و زنده باد فلسطین به سمت سفارت رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

آن‌ها همچنین شعارنوشته‌هایی را حمل می‌کردند که روی آن‌ها نوشته بود از کشتار کودکان فلسطینی در غزه اشفته هستند.

این تظاهرات همچنین با هفتاد و سومین سالگرد اشغال اراضی فلسطین و آواره شدن صدها هزار فلسطینی، توسط رژیم صهیونیستی هم زمان بود. پانزدهم «می» یادآور مصیبتی است که در سال 1948 میلادی (1327 خورشیدی) بر فلسطین رفت و هنوز دامن گیر بیش از 12 میلیون فلسطینی در سراسر دنیا است.

مردم فلسطین و حامیان آنان در سراسر جهان همه ساله با فرا رسیدن 15 ماه «می» که به خاطر سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی به عنوان «روز نکبت» نامگذاری شده است، ویژه برنامه هایی را برگزار می کنند.

در تظاهرات امروز شماری از رهبران تشکل های صنفی، دانشجویی و فعالان ضدجنگ سخنرانی کردند. آن‌ها با محکوم کردن رژیم صهیونیستی، تاکید کردند که نکبت و فجایع ناشی از تاسیس اسراییل در فلسطین و کل منطقه خاورمیانه ادامه دارد.

سخنگوی یک گروه یهودی در انگلیس گفت: ما اینجا جمع شدیم تا از حق فلسطینیان دفاع کنیم. از آنچه در فلسطین اشغالی به نام یهودیان، تورات و خداوند رخ می‌دهد شرمسار هستیم و به فلسطینیان توصیه می‌کنیم دست از مقاومت برندارند و به جنگ با صهیونیست‌ها ادامه دهند چون سرانجام فلسطین آزاد خواهد شد.

آهرون کوهن افزود: فلسطینیان باید بدانند که ما از آنچه در این منطقه رخ می‌دهد شرمسار هستیم و در کنار آن‌ها هستیم.

سخنگوی گروه ارتدوکس یهودی مخالف صهیونیسم موسوم به ناتوری کارتا تصریح کرد: هرچند که اشغال‌گران قدس به ظاهر قوی هستند و ما ضعیف اما خداوند طرف ماست و بالاخره پرچم فلسطین از نیل تا فرات برافراشته خواهد شد.

در دوبلین پایتخت ایرلند هم تظاهر کنندگان مقابل سفارت رژیم صهیونیستی تجمع کرده و شعار مرگ بر اسرائیل سردادند. پیشتر وزیر امور خارجه ایرلند با اشاره به آمار بالای کودکانی که بر اثر حملات رژیم اشغال‌گر قدس در باریکه غزه کشته شده‌اند افزود که اقدام صهیونیست‌ها غیر قابل قبول است و دوبلین در شورای امنیت قاطعانه موضع‌گیری خواهد کرد.

سایمون کاوونی در توئیتی نوشت: از دوشنبه گذشته تاکنون ۳۲ کودک بر اثر حملات اسرائیل کشته شده‌اند. این میزان معادل یک چهارم آمار کل تلفات و غیر قابل قبول است.

وی با بیان اینکه رژیم اسرائیل وظیفه دارد تا در چارچوب قوانین بین المللی از کودکان در جریان درگیری‌ها محافظت کند افزود: اما این اقدام صورت نمی‌گیرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایرلند تصریح کرد که این کشور فردا در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در این زمینه قاطعانه موضع‌گیری خواهد کرد.

نظامیان صهیونیست از صبح روز (۱۰ می)، مصادف با ۲۸ ماه مبارک رمضان، با حمله به صحن‌های مختلف مسجدالاقصی و مناطق مختلف نوار غزه، آن را به یک میدان جنگ تبدیل کردند.

ارتش صهیونیستی درجدیدترین جنایتی که به پرونده سیاه خود افزود، با هدف قراردادن خانه ای در اردوگاه ساحل در غرب شهر غزه ، ۸ کودک و دو زن را به شهادت رساند. یک جنگنده ارتش صهیونیستی بامداد امروز شنبه با بمباران خانه « ابوحطب» در اردوگاه ساحل ، این خانه را بر روی ساکنانش آوار کرد و نیروهای امداد موفق شدند پیکر ده شهید و ۱۵ مجروح را از زیر آوار خارج کنند، زخمی ها به مرکز پزشکی الشفاء غزه منتقل شده اند.

جنگنده های ارتش صهیونیستی همچنین به چندین منطقه مسکونی غزه حمله از جمله یک خانه در اردوگاه البریج را منهدم کردند. بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، از دوشنبه گذشته تاکنون بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به غزه، ۱۲۲ تن از جمله ۳۲ کودک و ۲۰ زن شهید و بیش از ۹۰۰ تن نیز زخمی شده اند.

مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایت فجیع، با دهها موشک شهرک های صهیونیست نشین اطراف نوار غزه را هدف قرار داده است. « حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس در مورد هدف قرار دادن غیرنظامیان در نوار غزه توسط ارتش صهیونیستی گفت که جنایت اردوگاه ساحل یک « جنگ تمام عیار» است.

این درحالیست که اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی از زمان تشدید حملات ددمنشانه صهیونیست ها به مردم مظلوم فلسطین ضمن اتخاذ رویکردی منفعلانه و نیمه جان، حتی از محکوم کردن جنایت‌های رژیم اشغال‌گر قدس دریغ کرده‌اند. آن‌ها با نادیده گرفتن کشتار مردم بی گناه غزه و جنایات تاریخی رژیم اشغال‌گر قدس خواستار کاهش تنش‌ها در منطقه هستند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها