ریاض به ابراز مخالفت با «اقدامات تنش‌زای اسرائیل» بسنده کرد

ریاض به ابراز مخالفت با «اقدامات تنش‌زای اسرائیل» بسنده کرد
يکشنبه 26 ارديبهشت 1400 - 14:30

در حالی که رژیم صهیونیستی از چند روز پیش، انواع جنایات را علیه ملت فلسطین مرتکب شده است، وزیر خارجه عربستان سعودی گفت که ریاض مخالف این اقدامات است.

العالم - عربستان سعودی

سازمان همکاری اسلامی ظهر امروز یکشنبه نشست فوق‌العاده‌ای به خاطر تجاوزات صهیونیستها و انتفاضه مردم فلسطین برگزار کرد.

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی پس از این نشست، گفت که «مخالفت کامل خود را با اقدامات تنش‌زای اسرائیل در قدس شرقی اعلام می‌کنیم».

شبکه خبری الجزیره به نقل از بن فرحان گزارش داد: «از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم که برای توقف فوری عملیات نظامی، سریعا دست به کار شود».

وی در عین حال گفت که عربستان سعودی از سایر تلاشهای صورت گرفته برای آتش‌بس حمایت می‌کند.

وزیر خارجه عربستان ضمن ابراز حمایت از ملت فلسطین، خواستار هم‌افزایی تلاشها برای توقف تنش شد.

در همین ارتباط، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن به حملات رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین و بی‌تحرکی عربستان سعودی واکنش نشان داد.

الحوثی با کنایه به ریاض، نوشت: «عربستان، بمباران هوایی و تجاوز خود به یمن را متوقف کند و این کار را علیه رژیم صهیونیستی انجام دهد که فلسطین را بمباران می‌کند».

الحوثی تأکید کرد: «از عربستان سعودی و ائتلاف آن می‌خواهم، برای پیروزی قربانیان خانواده‌ها و مسئله فلسطین، رژیم غاصب را هدف چند حمله قرار دهد... جمهوری یمن نیز در عوض این اقدام ریاض، حق خود در پاسخگویی به حملات را نادیده خواهد گرفت؛ هر چند که حملات و محاصره عربستان علیه یمن ادامه پیدا کند.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه (۲۰ اردیبهشت) و پس از پایان مهلت مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد. سازمان دفاع مدنی در غزه امروز اعلام کرد که از آغاز بمباران‌های اسرائیل، ۱۴۱ نفر از جمله ۳۹ کودک و ۲۲ زن به شهادت رسیدند.

علی‌رغم آن که بسیاری از مقام‌های اروپایی و آمریکایی در مقابل جنایات اخیر صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان بسیار منفعل بوده‌اند اما مردم سراسر جهان از جمله سراسر اروپا در روزها و هفته‌های اخیر به نشانه همبستگی با مردم مظلوم فلسطین راهپیمایی‌های گسترده‌ای را در شهرهای مختلف برگزار کرده‌اند که برخی از آن‌ها به واسطه مداخله نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها