تشکیلات خودگردان به نسل‌کشی فلسطینیان واکنش نشان داد

تشکیلات خودگردان به نسل‌کشی فلسطینیان واکنش نشان داد
يکشنبه 26 ارديبهشت 1400 - 21:38

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان در نشست شورای امنیت گفت کسانی که ادعا می‌کردند صلح در خاورمیانه می‌تواند با توافقنامه‌های دوجانبه و حذف فلسطینی‌ها حاصل شود امروز در برابر جنایات اسرائیل کجا هستند؟

العالم - فلسطین اشغالی

جمعی از وزیران خارجه کشورهای عضو شورای امنیت امروز در نشست مجازی این شورا برای بررسی تحولات خاورمیانه سخنرانی کردند.

رام الله: اسرائیل سارق مسلحی است که در فلسطین مرتکب نسل کُشی شده

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان در این نشست از جامعه بین المللی خواست رژیم صهیونیستی را وادار به توقف تجاوزات خود علیه ملت فلسطین کند.

«ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: اسرائیل خانواده به خانواده در غزه غیرنظامیان را می‌کُشد.

او با بیان اینکه هیچ کلمه‌ای وجود ندارد که بتواند وحشت مردم ما را توصیف‌کند، گفت: ما از ابزارهایی سراغ می‌گیریم که جامعه بین المللی می‌خواهد برای توقف حملات اسرائیل علیه ما به کار گیرد.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان گفت: اسرائیل همچنان حملات خود را تکرار می‌کند و هر بار انتظار دارد نتیجه بهتری داشته باشد.

المالکی با اشاره به اینکه هیچ ملتی روی کره خالی نیست که رفتارهای اسرائیل را در حق خود بپذیرد، گفت: اسرائیل سارق مسلحی است که به زور وارد خانه ما شده و فرزندان ما را کشته و نسل‌های ما را یکی پس از دیگری نابود کرده است.

او افزود: امروز در غزه یک خانواده کامل کشته شد و ساختمان‌های غیرنظامی با خاک یکسان شدند و ده‌ها هزار نفر در غزه آواره شدند.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان با بیان اینکه اسرائیل عوامل مرگ خود را در داخل خود دارد، گفت: کسانی که ادعا می‌کردند صلح در خاورمیانه می‌تواند با توافقنامه‌های دوجانبه و با حدف فلسطینی‌ها محقق شود، کجا هستند.

او خطاب به رژیم‌های عربی هم تاکید کرد: اگر صلح می‌خواهید از محله الشیخ جراح در برابر حملات اسرائیل دفاع کنید.

المالکی گفت: در سالروز یوم النکبه اسرائیل به سیاست چپاول زمین‌های فلسطینیان و آواره ساختن اجباری آنها ادامه می‌دهد.

وزارت بهداشت فلسطین در جدیدترین گزارش خود از آمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به غزه اعلام کرد که از دوشنبه شب گذشته ۱۹۲ نفر در غزه به شهادت رسیدند که ۵۸ نفر آنها کودک و ۳۴ نفر زن هستند.

چین: ملت فلسطین حق تشکیل کشور دارد

وزیر خارجه چین در این نشست راه حل دو دولتی را راه حل برتر برای پیشبرد فرایند حل مناقشه فلسطین و اسرائیل دانست و گفت: ملت فلسطین حق دارد کشور خود را تشکیل دهد.

وزیر خارجه چین افزود: وضعیت کنونی نمی‌تواند ادامه یابد و ما خواهان تشکیل یک کشور فلسطینی دارای حاکمیت مستقل هستیم.

مصر: را ه حل بحران کنونی تشکیل کشور مستقل فلسطینی است

«سامح شکری» وزیر خارجه مصر نیز گفت: راه حل دو دولتی همچنان تنها گزینه عملی برای تنش کنونی است به خصوص که کرانه باختری و قدس شاهد توسعه سیاست اسرائیل در آواره ساختن اجباری فلسطینیان و تصرف خانه‌هایشان است.

وی افزود: مصر از ابتدا و از طریق تماس‌هایی فشرده تلاش کرد که فورا آتش بس ایجاد کرده و مذاکرات جدی را احیا کند.

شکری تصریح کرد: مصر هیچ راه حلی برای بحران فلسطین جز از طریق دستیابی ملت فلسطین به حقوق مشروع خود و در راس آن یک کشور مستقل نمی‌بیند.

تونس: فلسطینی‌ها چند دهه است با تجاوزات اسرائیل گریبانگیرند

«عثمان الجرندی» وزیر خارجه تونس نیز رفتارهای رژیم اشغالگر را به شدت محکوم و تاکید کرد: اوضاع کنونی فلسطین تکرار همان وضعیتی است که فلسطینیان طی چندین دهه با ان روبه رو بوده‌اند.

او تعیین مسئولیت‌ها را تکلیف سیاسی، اخلاقی و قانونی خواند و گفت: ما از جامعه بین الملل و شورای امنیت می‌خواهیم حمایت لازم را از ملت فلسطین به عمل آورند و اسرائیل را وادار به پایان دادن به اشغالگری خود کند.

وزیر خارجه تونس با اشاره به تلاش کشورش برای ایجاد آتش‌بس فوری در فلسطین گفت: تونس به ادامه تلاش‌های سازنده تا ایجاد راه حلی فراگیر و عادلانه متعهد است.

مغرب: حملات اسرائیل جنایت جنگی است

«سعد الدین العثمانی» نخست وزیر مغرب هم در گفت‌وگو با الجزیره گفت: حملات مستمر اسرائیل علیه غزه جنایت جنگی است .

او که کشورش به دنبال امارات و بحرین از عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی خبر داد در ادامه مدعی شد که که از طریق کمیته موسوم به قدس که ریاست آن را شاه مغرب بر عهده دارد، کمک‌های بشردوستانه به فلسطینیان ادامه دارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها