کوبا: حمایت واشنگتن از جنایات صهیونیست‌ها توهین به جهان است

کوبا: حمایت واشنگتن از جنایات صهیونیست‌ها توهین به جهان است
يکشنبه 26 ارديبهشت 1400 - 20:22

کوبا با محکومیت تجاوز صهیونیست‌ها به غزه و حمایت دولت آمریکا از این رژیم ، خواستار واکنش قاطع کشورهای جهان و سازمان ملل متحد شد.

العالم - آمریکا

در تداوم همبستگی جهانی با مردم مظلوم فلسطین، کوبا نیز انزجار خود را از تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری «پرنسا لاتینا» وزارت امور خارجه کشور کوبا با صدور بیانیه‌ای حمله به مسجد الاقصی در قدس اشغالی و همچنین حمله به نوار غزه را محکوم کرد. در بیانیه وزارت خارجه کوبا آمده است، چنین اقداماتی نقض جدی و آشکار منشور ملل متحد و حقوق بین المللی است.

در این بیانیه همچنین اشاره شده که رژیم اسرائیل به دلیل همدستی با ایالات متحده از هرگونه مجازات بابت جنایاتش مصون مانده است .

در این بیانیه تاکید شده است: «کوبا از جامعه بین المللی ، از همه کشورهای جهان ، سازمان ملل متحد به ویژه شورای امنیت خواستار توقف فوری تجاوزات اسرائیل است.»

«برونو رودریگز» وزیر خارجه کوبا نیز در توییتی تخریب ساختمان رسانه‌های بین‌المللی در غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

«میگوئل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا نیز در واکنش به محکومیت حملات نظامیان صهیونیست از سوی سیاستمداران مختلف جهان گفت: «وحشیگری صهیونیست‌ها و مصونیت از مجازات با حمایت ایالات آمریکا توهین به جهان است.»

«جنبش کوبا برای صلح و حاکمیت مردم» نیز حمایت خود را از اهالی مظلوم فلسطین اعلام کرد و خواستار پایان حملات صهونیست‌ها شد.

سازمان همکاری‌های اسلامی پس از برگزاری نشستی مجازی، جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین را با شدیدترین لحن محکوم کرد.

وزارت بهداشت فلسطین روز یکشنبه اعلام کرد شمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه به ۱۷۴ شهید از جمله ۴۷ کودک و ۲۹ زن و ۱۲۰۰ مجروح افزایش یافته است.

در این میان، مقاومت فلسطینی نیز که از ظهر شنبه موج جدیدی از حملات موشکی و راکتی علیه تل‌آویو، عسقلان، سدیروت، اشدود و سایر مناطق اطراف تل آویو آغاز کرد، یکشنبه نیز به موشک‌باران مواضع صهیونیست‌ها ادامه داد.

بنا بر این گزارش، گروه‌های مقاومت در غزه، تعداد بسیار زیادی موشک و راکت به سمت مرکز فلسطین اشغالی از جمله تل‌آویو شلیک کردند و این‌بار حتی مناطق دورتر از تل‌آویو را نیز هدف قرار دادند و موشک‌های مقاومت حتی تا نزدیکی «نابلس» و «نتانیا» رسید.

فارس

پربیننده ترین خبرها